Specificaties 255mm breed en 355mm lang - Bekijk alle specificaties

Razer Destructor 2 Battlefield 4 Review

Chocoball 15 december 2013, laatste update op 13 juni 2017, 1.232 views

Razer Destructor 2 Battlefield 4 (Product gekocht)

Deze thema muismat is van goede kwaliteit, heeft een Battlefield print en komt met een heuse draagtas. De prijs voor deze muismat is wel stevig en mogelijk gebruik je de draagtas nooit.

Pluspunten

• Goede kunstof toplaag
  • Groter, lichter en dunner dan de Scarab
  • Battlefield 4 print i.p.v. zwart bij de gewone versie
  • Origin code voor een Razer logo dogtag in Battlefield 4

Minpunten

• Stevige prijs voor een muismat
  • Draaghoes die je praktisch niet gebruikt
  • Biedt geen extra voordelen t.o.v. Scarab bij vervanging

Met de komst van Battlefield 3 in 2011 werd het voor mij ook tijd voor een nieuwe muismat. Het werd toen de Razer Scarab Battlefield 3 Collector's Edition. 2 jaar later en dik 700 uur aan Battlefield 3 gespeeld te hebben is mijn Scarab nog steeds als nieuw. De kunstof toplaag kent geen slijtage, ook de muizen die er op gebruikt zijn hebben amper slijtage. Persoonlijk vind ik het één van de fijnste muismatten die ik ooit heb gehad.

Voor Battlefield 4 heeft Razer weer een nieuwe producten uitgebracht waaronder de Battlefield 4 Razer Destructor 2 muismat. Hoewel mijn Scarab niet aan vervanging toe is heb ik toch vanwege een kortingsactie en gratis verzenden deze Destructor 2 bij Razer gekocht.

In deze review zal ik de Battlefield 4 Razer Destructor 2 dan ook vergelijken met de Razer Scarab Battlefield 3 Collector's Edition.

Technische specificaties
Afmetingen en gewicht
De Destructor 2 is iets groter, dunner en lichter dan de Scarab, ter vergelijking:
Lengte: 355 mm (Destructor 2) : 350 mm (Scarab)
Breedte: 255 mm (Destructor 2) : 250 mm (Scarab)
Hoogte: 2.2 mm (Destructor 2) : 3 mm (Scarab)
Gewicht: 166 gram (Destructor 2) : 229 gram (Scarab)

Materialen
Waar de Scarab nog over een Fractal 2.0 toplaag beschikt is er bij de Destructor 2 sprake van een micro-textuur laag. De toplaag is dan wel hard maar een zegen voor je muisvoetjes. Voor de Scarab had ik een Everglide GigantaRay LED muismat en moest er teflontape en Mad Wax aan te pas komen om de voetjes te sparen. Ook ging de toplaag bij de Everglide na een paar maanden slijtage vertonen. Bij de Scarab en de Destructor 2 hoef ik me daar geen zorgen over te maken wat betreft slijtage aan zowel de muisvoetjes als muismat. Als bewijs zie de Scarab muismat op de foto die al 2 jaar in gebruik is. Mocht de toplaag wat stroever worden door vuil of stof dan even een lichtvochtig doekje er over heen en hij is als nieuw.

Beide muismatten hebben een rubberen onderlaag maar deze verschillen wel van structuur, de Scarab heeft een soort van ribbels terwijl de Desctructor 2 noppen heeft.

Draaghoes
Beiden komen in een verstevigde nylon draaghoes met Battlefield print. Het enige verschil is dat de Scarab een klittebandsluiting heeft en de Destructor 2 hoes een ritssluiting. De Scarab draaghoes heeft binnenin nog 2 mesh hoeken waar je de muismat in kon steken zodat deze er niet uitvalt. De Destructor 2 hoes heeft deze hoeken niet.

Extra's
De Destructor 2 heeft een afbeelding van sergeant Recker en Battlefield 4 logo. Als extra zitten er Razer logo stickers bij en een Origin code voor een Razer logo Battefield 4 dogtag.

Ervaring
Toplaag
Waarom Razer opeens over een micro-textuur laag praat niet meer over Fractal 2.0 of een andere mooie marketingterm is niet duidelijk. Visueel lijken beide toplagen hetzelfde en zijn ze even glad. Met Battlefield spelen merk ik dan ook geen verschil tussen beide toplagen.

Wel is de Scarab muismat nogal donker wat problemen kan geven bij laser muizen. De Destructor 2 is erg licht qua kleur waardoor dit een betere ondergrond zou moeten zijn voor laser muizen. Tijdens het spelen van Battlefield met een Razer Imperator (Laser/LED) kon ik eigenlijk nauwelijks verschil merken.

Met 35 bij 25 cm heb je een redelijk grote oppervlakte voor je muis om op te spelen. Zelf heb ik nooit de gehele oppervlakte nodig gehad. Ook bij gewoon desktop gebruik heb ik genoeg aan deze afmetingen maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Wel is er een klein verschil als je per ongeluk met je muis bij de rand komt en van de muismat afglijdt. Met 3 millimeter bij de Scarab voel je het een beetje maar met 2.2 millimeter bij de Destructor 2 voel je dit amper.

Rubberen onderlaag
Mogelijk door het lagere gewicht of door de noppenlaag komt de Destructor 2 wel makkelijker van zijn plek als je deze wilt verplaatsen.Bij de Scarab is dat veel lastiger, deze blijft bijna plakken als je deze wilt oppakken. Tijdens het spelen verschuift de Destructor 2 gelukkig niet.

Kwaliteit
Op de kwaliteit van beide muismatten valt weinig op te merken. De afwerking van zowel de muismat als draaghoes is goed. Daarnaast zit er altijd nog een een plastic zak en kartonnen verpakking omheen.

Wel voelt de Scarab steviger aan dan de Destructor 2. De Destructor 2 buigt ook iets meer door dan de Scarab bij het oppakken waardoor de Destructor 2 een goedkopere indruk geeft.

De kwaliteit van de draaghoes is goed. De Destructor 2 heeft op dee manier een veilig jasje moet je hem willen vervoeren. Alleen ontbreekt t.o.v. de Scarab variant de mogelijkheid om hem te beveiligen tegen eruit vallen. De vraag is alleen of je deze draaghoes veel gaat gebruiken, die van mijn Scarab ligt ook al 2 jaar in de kast.

De Battlefield 4 thema print is zeker een meerwaarde t.o.v. de gewone Destructor 2 die alleen zwart is. De print is scherp en je kunt de details goed zien. Persoonlijk vind ik de Battlefield 4 print mooier omdat deze lichter van kleur is en meer details heeft dan de Battlefield 3 thema print op de Scarab.

Samenvatting
Voor rond de 40 Euro heb je een goede muismat met een goede slijtvaste kunstof toplaag, rubberen onderlaag en nylon draaghoes die je waarschijnlijk amper zult gebruiken. Als extra heb je een Battlefield 4 print en code voor een Razer logo dogtag in Battlefield 4.

Mocht je een Scarab hebben dan is het niet de moeite waard deze te vervangen door de Destructor 2 omdat ze weinig van elkaar verschillen tenzij je liever een Battlefield 4 thema naast je toetsenbord ziet liggen.

Heb jij ook een Razer Destructor 2 Battlefield 4?