Specificaties Accu of lader (Samsung-compatible) - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S4 Wireless Charging Kit Review

Torrentus 14 december 2013, laatste update op 14 december 2013, 4.691 views

Samsung Galaxy S4 Wireless Charging Kit

Pluspunten

• Goede kwaliteit
  • Mooi uiterlijk
  • Bereik komt door cases heen
  • Niet te duur

Minpunten

• Witte pad bij zwarte kit
  • Telefoon miniem dikker

Sinds deze maand is deze Wireless Charging Kit ook in het zwart leverbaar. Ik heb hem direct aangeschaft; Ik had al ervaring met de eBay setjes in een Galaxy SIII en ben erg gecharmeerd van het draadloos laden.

Het is echt ongelooflijk makkelijk om niet met een USB-kabel te hoeven prutsen en je mobiel gewoon lekker op je matje te kunnen leggen, gevolg is ook dat mijn mobiel veel minder vaak leeg is; omdat je hem zo makkelijk op de 'pad' legt, wordt je mobiel in de praktijk een stuk vaker opgeladen dan wanneer je zelf de USB-kabel in het apparaat moet steken.

De Pad is, ook bij de zwarte editie, wit. Dat is jammer, want het past niet goed bij de look & feel van de zwarte Galaxy SIV. De backcover is wel exact hetzelfde als de originele, qua kleur. Hij is wel iets dikker, maar niet storend.

Zonder hoesje vind ik eigenlijk dat hij zelfs beter in de hand ligt met de iets bollere achterkant. Zelf heb ik een Neo Hybrid case om mijn IV, die heeft een rubberachtige achterkant die netjes meestretched met de iets dikkere case.

In het begin even wennen, want dat rubber wordt wel wat 'harder' omdat het wat rekt, maar het past zeker en wordt ook door Spigen ondersteund.

De onderkant van de pad is met rubberachtig plastic bekleed zodat de pad niet schuift en geen krassen maakt op het oppervlak waar hij op staat. De bovenkant is met iets harder plastic bekleed, maar nog steeds zachter dan 'normaal' plastic; ook je telefoon zal niet krassen of beschadigen op de pad.

De pad heeft daarnaast nog een indicatieledje om aan te geven of er (juist) geladen wordt. De LED kan uit zijn, (-niet laden-), groen; correct gepositioneerd en aan het laden en oranje; Telefoon wordt geladen, maar ligt scheef of te ver van de pad; (érg) traag laden.

Het bereik van de lader is in orde; je kunt hem niet onder een nachtkastje monteren en je telefoon op je nachtkastje leggen om te laden, maar het reikt wel (met groene LED) door mijn Neo Hybrid case.

Ik zal binnenkort eens meten hoe lang de lader doet over een volle lading in vergelijk tot een normale lader.
Samsung beveelt aan om de pad met een 2.0 Ampère lader te gebruiken, momenteel gebruik ik hem op een USB-poort van mijn PC, 0.5 ampère, en werkt het ook prima. Binnenkort meetresultaten op 2.0 Ampère :)

• Samsung Galaxy S4

Heb jij ook een Samsung Galaxy S4 Wireless Charging Kit?

Laadt hij op tot 100%? Ik heb een E-bay setje bestaande uit een sticker voor in de tel en een laad pad. Hij Laad op tot vol (90 - 100%) piept dan dat hij vol is. Maar dat is dan midden in de nacht. Doordat hij dan niet meer bij laadt is er de volgende ochtend nog maar 95 - 90% over. Soms minder. Ik verdenk de sticker en heb dan ook een nieuwe besteld. Ook al geprobeerd de S4 lader te vervangen door mn sterkere iPad lader, maar ook dat helpt niet. Anders toch maar een echte samsung pad scoren. Om de sticker kom ik niet heen ivm de echt lederen s-view cover die niet beschikbaar is met Qi.
Late reactie
Ja, hij laadt netjes tot 100% :)
In principe blijft hij ook laden nadat hij eenmaal vol is geweest?
Ddank je voor de reactie. Ik heb inmiddels zowel een nieuwe laad pad ( met drie spoelen) als een nieuwe ultra dunne receiver aangeschaft. Het schijnt dat niet alle pads "trickle charging" ondersteunen, het volhouden van de batterij wanneer deze volledig is opgeladen. De pad die ik nu heb heeft bovendien 3 spoelen waardoor de telefoon altijd in 1 keer goed ligt.

Enige irritatie is nog het niet uitschakelbare piepje wanneer de telefoon volledig is opgeladen. Het piepje op zich slaap ik wel doorheen, maar m' n event driven katten zien het als startsignaal om te gaan klooien :).
m' n event driven katten
.. Heb ik hard om gelachen :D

Ik heb geen piepje, maar heb dan ook mijn geluid uit staan 's nachts. Jij niet neem ik dan aan? Ik geloof dat Samsung ook zo'n Blokkeer-/Nachtmodus heeft, waardoor alleen bepaalde meldingen geluid maken, misschien is dat wat voor je? :)
Mooie techniek! Niet voor deze prijs (althans ik zou het er niet voor over hebben), maar die prijs gaat vast nog wel nar beneden (of ze leveren het gewoon standaard mee) :).
Mag ik vragen waar je de zwarte editie weg hebt? Zie zo alleen de witte editie op internet
Natuurlijk :) Ik heb hem van Redcoon.
Kijk eens aan! Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Gaaf die draadloze opladers, ik kwam net ook een webshop tegen: http://www.s-charger.nl/draadloos-opladen.html/
Die bieden ook al behoorlijk wat aan op dit gebied, hebben jullie ervaring met " S-Charger"?
Groetjes!
Hoi

Ik zit het te overwegen om deze aan te schaffen , maar nu vroeg ik me af of je telefoon ook eerst aan moet zijn ( om iets in te stellen ofzo ) voor je dit kan gebruiken?

Mijn telefoons 'oplaad portal' gaat regelmatig stuk en heb het zovaak laten repareren maar tevergeefs. Verder is mijn telefoon nog in topstaat. Nu wou ik deze dus aanschaffen om eindelijk mijn telefoon weer te kunnen gebruiken alleen is die nu wel leeg en gaat niet meer aan. Van daar mijn bovenstaande vraag .

Weet iemand misschien of het dan zin heeft voor mij om deze te halen ? :)

Bij voorbaat dank !
Hallo Hoedie!

Dat werkt; de mobiel mag 'helemaal uit' zijn en laad dan toch draadloos op. Geen minimumspanning noodzakelijk.

Ik heb er nog een extra liggen trouwens :) Doe een goed bod (in een privébericht) en ik stuur hem morgen naar je op, mocht je daarin geïnteresseerd zijn ;-)

[Reactie gewijzigd door Torrentus op 11 december 2016 16:07]