Magimix M130 U Zwart Review

4play 13 december 2013, 1.358 views

Magimix M130 U Zwart

Pluspunten

• Mooi slank
  • Water tank kan in 3 standen worden gezet (links midden rechts)
  • Bakjes zitten met machneetjes vast aan de machine
  • Automatische afslag en capsule uitworp
  • machine gaat na 9 minuten in slaapstand.
  • Hoeveelheid water per kopje in te stellen ( klein middel groot ) en stopt automatisch
  • stekker zit recht op het snoer (niet met een 90 graden knik) voor mijn situatie ideaal voor andere mensen misschien niet

Minpunten

• Water tankje is snel leeg
  • Opvangbakje voor capsules is niet heel groot
  • opvang bakjes (druppel, capsules en afwatering) beetje wiebelig als je het probeert te verwijderen vooral lastig als hij heel vol zit en je dan wat knoeit.

Na dat onze aller goedkoopste Nespresso machine stuk is gegaan hebben we besloten om maar een U te kopen. aangezien 2013 het jaar van de U is heb ik zowel een Nintendo Wii U als een Nespresso U te gekocht :)

Vanaf de introductie van deze machine vindt ik het een mooie machine met een groot potentieel. Alleen de prijs bleef maar erg hoog, maar inmiddels is het apparaat voor 90 euro te koop en dat is in mijn ogen de goede prijs voor deze machine.

Helemaal als je het probeert me 3rd party capsules dan heb je een mooie machine die goede koffie zet.

Heb jij ook een Magimix M130 U Zwart?

Ik ben op dit moment de L'OR Espresso Creations capsules aan het testen, een alternatief voor de duurdere Nespresso capsules, en prima te gebruiken in de Magimix Nespresso apparaten.
De capsules zijn te koop in de supermarkt. Er zijn veel verschillende smaken, en allen hebben een aantrekkelijke, moderne verpakking. De capsules zijn apart verpakt. Dit om de geur en smaak te behouden.
De drie nieuwe smaken:
De Lungo Grazia heeft een milde smaak met een wat zoetige ondertoon. De nasmaak is niet bitter. Een perfecte capsule voor mensen die van een milde, maar toch krachtige koffie houden.
Daarnaast is er de Lungo Audacia , een wat krachtigere koffie met een licht fruitige smaak. De nasmaak is wat sterk, maar zeker niet bitter.
Tenslotte de Lungo Euforia. Persoonlijk vind ik deze aan de sterke kant. De nasmaak blijft lang hangen, en vind ik aan de bittere kant.
Het is inderdaad zo dat het proces van koffie maken wat langer duurt, de koffie loopt langzamer door het apparaat. Ik heb deze capsule zelf wel vaker, en nog nooit problemen gehad met het Nespresso apparaat.
Ik heb cups bij house of cups besteld en die doen het ook best goed op voor vrij weinig geld.