Corsair Hydro H100i Review

sebas1982 12 december 2013, 1.182 views

Corsair Hydro H100i

Pluspunten

• makkelijke montage
  • goede koeling

Minpunten

• opstart-lawaai
  • schroefdraad beschadigd makkelijk
  • kast iets te laag?

Geluidsproductie (min) Score: 3
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
ik vind het een zeer fijne koeler, alleen de software die je er voor moet downloaden is in het begin een beetje verwarrend. maar dat wijst zichzelf allemaal vanzelf uit. ik heb de koeler zoals in de gebruiksaanwijzing als intake gemonteerd bij de meeste zie je hem als exhaust staan, wat ik ook in eerste instantie gedaan had maar de lucht is zo koel dat ik hem toch als intake gezet heb. ben niet zo van het overclocken maar richt me meer op een goede airflow op dit moment en de temperatuur van mijn fx-8150 schommelt tussen de 5 en de 12 graden.

Heb jij ook een Corsair Hydro H100i?

Tussen de 5 en 12 graden? Ik neem aan dat je kamer dan een fijne -5 graden is?

Verder kan ik niet iets zeggen over deze "review", er staat immers ook ongeveer niks in...

Een paar foto's, mooie grafiekjes met temps voor en na, geluidsdruk, overklokbaarheid etc zijn wel wenselijk.
mijn kamertemperatuur is zo'n 20 graden... zoals ik al zei ik ben niet zo thuis in het overclocken.
dus geen idee welke programma's ik voor grafiekjes en dergelijke moet gebruiken
Als je kamertemp. 20 graden kun je met een simpel waterkoelingssetje natuurlijk nooit op 5 graden uitkomen ;)

Dat moederbord heb ik ook, en een vriend van mij ook. Hij heeft er een FX-8320 in en krijgt ook gekke tempraturen te zien. Volgens mij komen er met Realtemp al logischere tempraturen uit.
Dat zijn de core temps die vallen 10-15 graden lager uit dan werkelijk
probeer openhardware monitor 0.60 en lees de temps van systeem en cpu

bij coretemp moet je dus altijd een offset van 12 graden + doen
met coretemp geeft ie ook 9 graden aan, heb realtemp geprobeerd maar werkt niet met amd-processor?
Ohja, coretemp was het. Misschien eens op Google zoeken? Het is immers onmogelijk om met waterkoeling of luchtkoeling onder kamertempratuur te komen.

Het vreemde is dat mijn mobo met een Phenom II wl normale tempraturen geeft, het ligt echt aan bulldozer en alles wat daarop lijkt.