Specificaties In-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Creative EP-630 (Zwart) Review

Gillded 10 december 2013, 1.132 views

Creative EP-630 (Zwart)

Pluspunten

• Goed geluid
  • Zitten stevig in de oren

Minpunten

• Kabel voelt dun
  • Moeten eerst "Ingespeeld" worden voor maximaal resultaat.

Bestellen en eerste indruk
Deze oordoppen bij alternate besteld, vrij wel de volgende dag in huis zoals verwacht.

Oordoppen waren goed en stevig ingepakt, bij geleverd met extra kussentjes om ze passend te maken voor een ieders oor. Kwa design zijn de oordopjes mooi en gewoon, geen poespas of overdreven grote tekens.

Gebruik
Bij het indoen van de oordoppen had ik het geluk dat de standaard in-ear kussentjes meteen paste en de oordoppen vast zaten alsof ze geplakt waren. Ik had waarschuwingen gelezen over dat de oordopjes eerst "Ingespeeld" moesten worden, maar deze heb ik verder verwaarloosd en de oortjes meteen in gebruik genomen.

Geluidkwaliteit
Misschien wel het belangrijkste onderdeel van de oortjes, de geluidskwaliteit. De geluidskwaliteit is zoals hier bovengenoemd de eerste paar uren ( Volgens internet 10 ) wat minder dan dat het later word. Waar dit mee te maken heeft durf ik niet te zeggen. De oortjes worden na een paar uur instensief gebruiken vanzelf merkbaar helderder en minder schel. Eenmaal goed aangepast is het geluidkwaliteit echt prima, en haalt die zowel de hoge als de lage tonen zonder enige moeite.

Ik heb inclusief verzend kosten 22 euro betaald voor deze doppen, wat in vergelijking met mijn eerdere doppen ( Sehnheisers ) absoluut geen hoog bedrag is.

Als conclusie kan ik alleen maar trekken dat het prima oordoppen zijn voor de prijs van 20 euro. De kwaliteit is goed en de oordoppen oogen sterk. Enige nadel is wel dat de kabel iets wat dun is, maar deze gaat nu al goed een maand mee zonder enig probleem te vertonen. Ik kan deze oordoppen zeker aanraden voor mensen die wat goedkopere maar wel degelijke oordoppen zoeken.

• Samsung S3
  • Asus K93SV

Heb jij ook een Creative EP-630 (Zwart)?

Ik kan uit ervaring melden dat na 1 jaar de kabel toch wel gebroken is, heb 5 setjes gehad in gebruik met een ipod.
Jammer, maar toch, voor 20 euro vind ik 1 jaar een prima levenstijd. :)
Voordat ik overstapte op Meelec en daarna op Fischer Audio, had ik altijd deze. Vond inderdaad het kabeltje minder en gingen helaas ook regelmatig kapot. Verder wel erg veel waar voor je geld :)