Specificaties 4,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart Review

catsailerNewbie 6 december 2013, 10.521 views

Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart

Pluspunten

• Scherm
  • Kale android nu nog 4.3
  • In januari komt kit kat 4.4 wat beter met het geheugen omgaat
  • Apps draaien soepel

Minpunten

• Geen sd kaart slot
  • 1Gb geheugen is met een paar apps al 75% gebruikt. (Moet beter worden met 4.4)
  • (Na wat spelen en stoppen van onnodige apps blijft het nu onder de 60%)
  • Vaste batterij
  • Er gaat alleen een micro sim in

Ik zocht een no nonsens smart phone voor een betaalbare prijs tot max 250
Hier voor had ik 2 telefoons van alcatel. De 995 en de 997d dual sim. Na een defecte 997d (gevallen) ook geen dual sim meer want ik miste te veel oproepen (maar 1 sim online) u
De nieuwe android moest wel voldoende hardware aan boord hebben en een quad core processor. De scherm kwaliteit is ook belangrijk voor mij. Ik wil mij niet wagen aan de goedkope chinese imports dus er bleven niet veel opties over. Ik heb voor de moto g 8 Gb gekozen omdat ik aan 8 Gb genoeg heb en de 16Gb is nog niet leverbaar. Er zit bij de moto g ook 50 Gb google drive bij voor 2 jaar

Update
De snelheid van de moto g is goed. Alles loopt soepel en start snel. De apps die ik gebruik zijn nieuws apps ad.nl telegraaf, nu.nl. email, whatsapp,weer app en apps om mijn nas te benaderen.
Batterij is na halve dag na whatsappen en browsen nog 90% (wifi 3g) bt en gps uit

Heb de moto g 8Gb bij amazon in duitsland gekocht voor 171 incl verzenden en USB lader en kabel mee geleverd!

UPDATE 6-1-2014. Update naar kitkat 4.4.2 binnen. Later meer

Heb jij ook een Motorola Moto G (2013) 8GB Zwart?

Reviews door de redactie

Leuke site, eerder gebruikte ik altijd http://versus.com/ maar dit ziet er nog iets beter uit!
Heb je nog belastingen moeten betalen? En hoe verliep het verzendproces? Na hoeveel dagen had je hem binnen? Alvast bedankt!
Binnen Europa zijn er geen extra belastingen of btw. Binnen 3 dagen in huis met track en trace
Bedankt! :)
Weet je dan ook hoe het met garantie zit?

[Reactie gewijzigd door Dr_Luigi0 op 12 december 2013 17:02]

Via de motorola website. Er is een NL support nummer.
je krijgt er dus standaard 2 jaar garantie op? En de taal is ook in het nederlands in te stellen neem ik aan
Je kan nederlands gewoon selecteren
Je moet er wel rekening mee houden dat je het BTW tarief van Nederland moet betalen.
Dus de prijzen op www.amazon.de zijn met 19 % btw en worden aangepast naar 21 % btw als je de bestelling uitvoerd, dus de prijzen kloppen niet helemaal.
Zelf onder vonden bij het bestellen bij hun op de site.
Dit staat vermeld bij hun op de site vermeld.
Er zijn al zoveel zeer uitgebreide reviews over de moto g. Mijn belangrijkste punten staan bij de plus en de minpunten en de score kaart. Ik vind de prijs echter wel belangrijk. Het is nml 50 goedkoper dan in NL

[Reactie gewijzigd door catsailer op 6 december 2013 23:13]

Ik heb zelf ook de OT995 in bezit. Ik vroeg me af in hoeverre je nu echt het gevoel hebt dat je 'er op vooruit bent gegaan' met de moto g vergeleken met de OT995?
Micro sim is geen nadeel maar een evolutie, toestellen worden kleiner, efficienter, dunner, enz. En SIM kaarten evolueren mee.
In die logica: micro SD is een 'nadeel' tov gewone SD kaartjes ?
Dat snap ik ook wel. Wat voor jou geen nadeel is kan voor een ander wel een nadeel zijn. Je moet er uitpakken wat voor jou belangrijk is. Ik ben bv de enige in huis met een micro sim, dus even snel wisselen van telefoon kan alleen als je een adapter hebt en de familie kan hun sim niet in mijn telefoon gebruiken. Over een paar jaar heeft niemand het er meer over maar nu kan dit nog even lastig zijn
"1Gb geheugen is met een paar apps al 75% gebruikt"

Een paar apps? Wat voor apps etc.?
Ik zit namelijk te twijfelen om hem te kopen (ook via de Duitse Amazon dus) maar wil wel graag weten wat de minpunten zijn voordat ik hem koop. Evenals hoe de snelheid over het algemeen is etc, dus als je je review wat zou kunnen uitbreiden zou ik dat geweldig vinden :)

Sowieso zul je er vast wel meer mensen mee helpen
Het schem is beter,( scherper, kleuren, resolutie) tov de 995
Alle bediening loopt allemaal wat vlotter en soepeler door de quad core tov de single core van de 995. Het hangt er vanaf wat je er mee doet.
En binnenkort android 4.4
Waarom is de micro sim kaart een minpunt?
Even snel van telefoon wisselen is er niet bij. Wil je je micro sim in een andere telefoon stoppen die geen micro sim slot heeft, heb je een adapter nodig. Andersom moet je gaan knippen of een andere sim aanvragen.
Tja, meeste nieuwe telefoons hebben micro sim en de velen hebben maar 1 telefoon sowieso.

Dus om het als minpunt te benoemen vind ik wat overtrokken.
Haha zo dan kan je alle formaten simkaart wel als minpunt beschouwen..
Vind het persoonlijk een heel mooi toestel. Maar om 1 specifieke reden hoef ik 'm toch niet: 8 of 16GB en niet uitbreidbaar met Micro SD. Dat is voor mij toch echt een dealbreaker (nu 80GB beschikbaar op m'n Galaxy Note).

Als ze nou een volgende versie met SD kaart slot maken dan hebben ze een nieuwe klant :)
Beste
hoe update je je moto g?
gewoon via systeemupdates op je telefoon of kan het ook via een speciaal programma
Je krijgt de update automatisch binnen.. Afhankelijk waar je de moto gekocht hebt wordt dit door motorola uitgerold. De telefoons uit Duitsland en Frankrijk hebben al updates ontvangen. Je kan het ook met een programma van motorola en je pc doen. De firmware van DE en FR is ook te downloaden maar werkt alleen op die moto g uit dat land. Even googlen
Ik had het besteld op de duitse amazon maar ik heb nog niks binnen