HP EliteBook 8470w (LY544ET) Review

Joey_brasco 6 december 2013, 332 views

HP EliteBook 8470w (LY544ET)

Pluspunten

• i7 processor
  • Solide
  • hoge res. (1600x900) ontspiegeld scherm.
  • niet te zwaar
  • goede prijs (in deze config)
  • ext. SATA

Minpunten

• geen SSD (config is veel duurder, dus zou achteraf inbouwen)
  • waardeloos ledje in scherm om toetsenbord te verlichten, voor deze prijs wel een verlicht toetsenbord verwacht.
  • onnodige "nipple"muis
  • batterijduur valt tegen.
  • Displayport i.p.v. HDMI

Dit is natuurlijk eentje uit de zakelijke series van HP en gebruik 'm daarom ook voor m'n werk.
Normaliter gebruiken we de 6470b in osn bedrijf maar voor mijn gebruik als IT'er schiet deze qua specs tekort. ik zou de 8470w ook boven de P serie kiezen.
De meerwaarden voor een zakelijke HP zijn o.a. de dockingstation mogelijkheid, fingerprintreader , ontspiegeld scherm en een windows pro license natuurlijk.
Er zijn vele configuraties beschikbaar die erg in prijs verschillen. een uitvoering met bv. een grotere hd en meer memory kan zo 200 euro meer kosten. ik heb deze gekozen omdat 1100 euro redelijk is en heb voor 40 euro nog 4gb bij gezet. ik heb er al behoorlijk wat zware applicaties opgezet en de performance is uitstekend.

Heb jij ook een HP EliteBook 8470w (LY544ET)?