Asus P5P800, i865PE (G-Lan, Sound) Review

Nutral 13 augustus 2005, 1.864 views

Asus P5P800, i865PE (G-Lan, Sound)

Pluspunten

• overklocken
  • beschikbaarheid
  • stabiliteit
  • geen conflicten
  • perfect voor gaming

Minpunten

• zou het niet weten

Layout Score: 4
Dit is het enige nieuwe asus moederbord met agp. Daarom is dit moederbord nog best goed. Hij sluit goed af start goed op ook de installatie ging makkelijk en ik heb nog geen hardware conflicten gevonden. hij hapert nooit en hij is best snel. bij dit moederbord zitten 4 usb aansluitingen en een pci kaart met nog 2 aansluitingen en com poort. de lan is 100 mbit en dat is te merken. ik heb eigenlijk geen minpunten maar als jij er een kunt opmerken zet ik hem erin. de hypertreading technologie is hier ook compatitable en de proccessor haalt zijn hoogste klocksnelheden. de overklockbaarheid is zeer groot omdat hier ook de asus AI technologie ingebouwd is hiermee kun je makkelijk overklocken. zo heb ik mijn intel p4 geklockt van 3.2 naar 3.6 zonder instabiliteit en ook mijn asus v9570/TD naar 550MHZ. kortom dit moederbord moet je hebben als je een agp videokaart en 775 socket proccessor hebt als laatste heeft dit moederbord 2 heatsinks waardoor er geen fans nodig zijn op het moederbord en hij dus stil blijft
dit moederbord is perfect om over te stappen zonder een nieuwe videokaart aan te schaffen
PS. dit moederbord werkt snel genoeg door zijn geheugen dual slot 400MHZ en de games gaan perfect

Update ik heb eens zitten proberen hoger over te klockken en het is me gelukt om met een 540J 3.2ghz over te klocket tot 3.8!ghz stabiel. de 4ghz is te instabiel. En tegelijkertijd werd mijn geheugen stabiel overgeklocked naar 500mhz (266mhz)en de frontbus. Ook heb ik heb op ubuntu gebruikt en hij herkent alles in ubuntu dus ook de netwerkaansluiting die niet meteen werkt op windows xp. Ik heb in de tussentijd ook een 6600GT gekocht en ook die draait goed

Heb jij ook een Asus P5P800, i865PE (G-Lan, Sound)?