Antec Performance II SX835II (ATX, 350W, Beige) Review

Thyzz 19 april 2005, 762 views

Antec Performance II SX835II (ATX, 350W, Beige)

Pluspunten

• Ruim
  • Goed modbaar
  • Degelijk
  • Goed afgewerkt

Minpunten

• Saai beige

Kwaliteit voeding Score: 2
Bouwkwaliteit en afwerking

Om te beginnen met de afwerking. Zoals bij veel "duurdere" klasse kasten tegenwoordig is er weinig aan te merken op de afwerkingen van de kast zijn alle randjes netjes afgewerkt en kan je (behalve als je heel gek doet) nergens aan openhalen. Wat betreft de bouwkwaliteit kan ik ook alleen maar positief zijn. De kast is erg stevig en goed ingericht.

Inbouwmogelijkheden

Er is genoeg ruimte om drie harde schijven, twee floppy drives en drie cd-rom spelers te plaatsen. Voor een gemiddeld systeem meer dan genoeg. Echter met de RAID-mogelijkheden van tegenwoordig kom je toch al snel harde schijf-ruimte te kort.

Koelingmogelijkheden

Koeling van de kast is uitstekend, Je kan als je dat wilt vijf extra fans plaatsen in speciale klemmen. Twee intake voorin, twee outtake achterin, en een derde intake voor de harde schijven (worden die ook gekoeld). Dus naast de fan van de voeding kan je nog genoeg lucht verplaatsen. Alle klemmen zijn trouwens voor 80mm fans, waarvan er één fan extra wordt bijgeleverd.

Installatiegemak

Het installatiegemak is een stuk beter dan de vorige kast die ik had. De 5,25" bays zijn voorzien van een simpel kliksysteem. Dus redelijk makkelijk te monteren. De harde schijf-bay kan er zonder problemen uit worden gehaald, evenals de floppydrive bay die met ThumbScrewz via het los te halen voorpaneel er ook makkelijk uit te krijgen is. Het zijpaneel kan zonder schroeven met een slot worden vast gezet, en eventueel ook op slot worden gedaan met een sleuteltje. Ook het plaatsen van een nieuwe voeding is geen probleem omdat er rond de voeding ruimte vrij is.

Vormgeving

Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Veel mensen zullen deze kast een saai grauw ding vinden. En daar hebben ze helemaal gelijk in. Ik heb de kast toen der tijd gekocht om de ruimte, zonder meteen een bigtower te moeten kopen. En die ruimte is er zat. Voor de rest is de kast absoluut niet spannend te noemen.

Modbaarheid

Omdat de kast vrij recht toe recht aan is kan je er van alles aan modden. Zo heb ik boven de voeding nog een extra outtake gemaakt (120mm) waar ik een radiator voor waterkoeling heb zitten. Overal is er voldoende ruimte om te modden, zonder dat je moeilijkheden krijgt met onderdelen in je pc. Ook heb je kan je bijvoorbeeld achter de grill voorin nog een licht aanbrengen of iets dergelijk.

Kwaliteit van voeding

Dit is het enige punt waar ik niet tevreden over was. Ik had de kast twee weken en ben die toen wat gaan modden (wel eerst de voeding er uit gehaald natuurlijk). Week later: voeding stuk. Omdat ik de kast had aangepast, had ik geen garantie meer. Dit kan natuurlijk een toevalligheid zijn, maar het gebeurde wel. Dus vandaar deze lagere beoordeling.

Al met al vind ik de prijs die ik voor de kast heb moeten betalen het dubbel en dwars waard.

Voor mensen die niet uit zijn op een kast die er mooi uitziet, maar een degelijke en ruime miditower zoeken, kan ik deze kast ten zeerste aanraden. Daarnaast biedt de kast genoeg modpotentieel door de extra ruimte die overal aanwezig is. Ik verwacht niet dat de voeding een algemeen probleem is. Ik ben er verder niets over tegen gekomen op het internet. Voor de mensen die ook iets “moois” willen in hun kamer is deze kast in mijn opinie niet echt geschikt.

Heb jij ook een Antec Performance II SX835II (ATX, 350W, Beige)?