Aerocool AeroEngine Jr.-SS (ATX, Geen PSU, Zilver, Window) Review

Underdog0 17 mei 2005, 1.151 views

Aerocool AeroEngine Jr.-SS (ATX, Geen PSU, Zilver, Window)

Pluspunten

• Ziet mooi uit
  • Standaard 3 blauwe led fans
  • Standaard window
  • Koelt goed
  • Niet te duur
  • Genoeg inbouw mogenlijkheden
  • Stevig en kan tegen een stoot.

Minpunten

• Alles zit vast met schroeven
  • Groene power LED

Ik was op zoek naar een goekope kast die er goed uitzag en waar 2 120mm fans inkonden voor koeling omdat ik eventueel waterkoeling zou willen aanschaffen.

De kast hoefde geen PSU te hebben want die had ik nog van mijn vorige kast en toen had ik 2 mogenlijkheden. De coolermaster centurion 5 of de Aero aero engine (zilvere versie).
Ik ben voor aero engine gegaan omdat deze er beter uiziet, omdat mijn lelijke vergeelde cd romspelers niet mooi bij het front van de centurion passen en omdat de aerocool ook al 3 blauwe led fans had met een window.

De bouw is goed alleen moet je letterlijk alles met schroeven losmaken op het zijpaneel na, die zit vast met thumbscrews, voor de rest leverde installatie geen problemen op. Voorop zit een grote rotor die gaa meedraaien als de 120mm blauwe ledfan die erachter zit lucht aan begint te zuigen. In de zijkant een 80mm blauwe led fan die samen met de fan vooronder als intake werken. Aan de achterkant zit een sterke 120mm blauwe ledfan die voor heel veel airflow zorgt waardoor mijn systeem lekker koel blijft.
Aan het zijpanneel aan de linkerkant zit aan de achtrkant een handvat wat ik persoonlijk mooier vind dan een uitspaing in het paneel zelf, ook kan je nog een slot achterop doen zoda het paneel niet opengemaakt kan worden. In de zijkant zit een mooi groot window met stevig dik plexi en erboven en eronder zit een koelrooster.
Aan de voorkant zit een mooie klep die de 4 externe 5.25" bays verbergd en ook nog 2 3.5" bays. De klap trilt niet en voelt erg stevig.
De lak op de kast voelt ook goed aan en zal niet snel erafgaan of krassen.
Aan de zijkant zitten nog wat standaard aansluitingen zoals 2 keer usb 2.0, firewire, speaker jack en mircophone jack en een volume knopje.
Intern kunnen nog eens 5 hdd's geplaatst worden die goed gekoelt worden door de 120mm fan.
De geluidsproductie is niet stil maar als ik aan het computeren ben hoor ik hem niet, de kast zal waarschijnlijk een stuk stiller zijn zonder de 120mm outtake fan maar die zorgt wel voor hele mooie temps.

Conclusie:
De kast is mooi en niet te duur, bied genoeg plaats (waterkoeling moet passen want de kast is lekker breed) en heeft een goede afwerking.
En mijn temps gingen met 2 graden celcius omlaag mijn oude kast had 3 80mm fans en dat maakte 3 keer zoveel herrie)

Edit:
Ik heb zojuist perongeluk met een grote aluminium staaf tegen mij kast en het window geslagen. maar er zit niet 1 kras of deuk op!
Zeker degenlijk dus.

• Asus p4v8x-x
  • sweex 300 watt voeding
  • seagate baracuda7200.7 80 gig
  • 6 gig schijfje
  • cd brander
  • dvd speler

Heb jij ook een Aerocool AeroEngine Jr.-SS (ATX, Geen PSU, Zilver, Window)?

De kwaliteit van de Centurion 5 kast is echt een stuk hoger dan de Aerocool AeroEngine. Daarbij heeft de CoolerMaster ook nog een erg stille voeding van 360 / 370 Watt.

Hiermee wil ik aangeven dat kwaliteit en duurzaamheid ook erg belangrijk zijn bij het kiezen van een goede behuizing en de CoolerMaster hierop wint. Heb in beide kasten een systeem geassembleerd, dus ik kan een redelijke vergelijking maken...
De centurion 5 met PSU is dan ook 15 euo duurder en ik wou een goedkope kast.
En duurzaamheid is niks mis mee met de aerocool, ik heb er perongeluk met een aluminium staaf tegen aan geslagen, en dan bedoel ik ook echt keihard en er zit geen deukje, krasje of niks op.
Ook heeft de aeroccol standaard een grotere fan vooronder en een fan in de zijkant.
Dat de kwaliteit van de Coolermaster hoger is kan niet want met de Aerocool is niks mis.
Ik ben blij dat ik voor de aerocool ben gegaan.
de kwaliteit van de centurion 5 en de engine jr silver zijn even goed.
ik heb ze allebei.
aleen is het jammer dat de engine jr silver geen klik systeemen heeft.
er kan veder opzich met gemak een i7 in of een hd 5850 viedeokaart.
mijn systeem die ik nu in die behuizing draai is als volgt:
aerocool engine jr silver behuizing.
foxconn p43al moederbord.
intel core 2 duo e8500 3,16ghz.
xfx ati radeon hd 5850 viedeokaart.
ocz mode x stream 500watt voeding.
coolermaste v8 koeler.
dvd-ram station.
wensterndigital 250gb harddisk.
de aparaaten draaien er zonder probleemen op.