Specificaties Simulatie, Vlieg-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Flight Simulator X, PC (Windows) Review

12345dan 2 december 2013, laatste update op 2 december 2013, 862 views

Flight Simulator X, PC (Windows)

Pluspunten

• Goedkoop
  • Veel voertuigen
  • Veel missies
  • Zeer realistisch

Minpunten

• Lange laadtijd
  • Multiplayer-optie werkt niet
  • Soms ruis tijdens het spelen

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 5
Ik speel dit spel al een lange tijd. Het is een perfecte game en het verveelt nooit. Ik heb het spel gekocht omdat ik simulator-spellen leuk vind.

Gameplay
Als je het spel koopt is het noodzakelijk om het te activeren met de code die je meegeleverd krijgt. Hiervoor is een interenetverbinding vereist. Als dit niet gebeurt, kun je alleen dertig minuten de 'FREE FLIGHT'-optie spelen.

Het openen van het spel duurt zeer lang. Ook na het openen is het spel een beetje langzaam. Na een minuut of 2 is dit niet meer op te merken.

Verder is het spelen zeer leuk. In het begin is het wel moeilijk. Voor een optimale ervaring, is het handig om een paar 'snel-codes' uit je hoofd te leren. Hierdoor kun je bijvoorbeeld snel de snelheid aanpassen. Deze zijn te vinden in de meegeleverde handleiding.

Verder is het spel zeer uitgebreid. In de 'MISSION MODE'-optie zijn er veel uitgebreide missies op verschillende niveaus. Het spel kent maarliefst 83 verschillende luchtvoertuigen. Waaronder helikopters en vliegtuigen.

Beeld
Het spel is voor het eerst verkocht in 2006. Dus de graphics zijn wel verouderd. Dit is zeker niet storend. Ook is het mogelijk om de kwaliteit van de graphics aan te passen in het instellingenmenu.

De verouderde graphics maken het spel wel minder zwaar belastend voor de GPU. Echter de grootte van het spel niet. Het spel heeft een grootte van maarliefst 15GB. Het is wel mogelijk om het op een aparte schijf te installeren.

Geluid
Het geluid van het spel is uitstekend. Ook de stemmen van het commandocentrum klinken zeer natuurgetrouw. Ook hoor je de gedurende vlucht een 'vliegtuiggeluid' wat je in echte vliegtuigen ook hoort tijdens het vliegen.

Toch treed er vaak als de 'Camera-mode' wordt veranderd een zeer storende ruis op. Vaak is het noodzakelijk om de missie te sluiten wegens de storende ruis, de luidsprekers kunnen natuurlijk ook worden uitgeschakeld. Dit probleem kan misschien per geluidskaart verschillen.

[http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/87892/25325.jpg

Besturing
De besturing is in het begin zeer moeilijk. Later zal dit gemakkelijker zijn. Ook is het handig om de 'snel-codes' te leren voor een snelle besturing.

Flight Simulator X is te spelen met een joystick of een muis.

Systeemvereisten
De minimale systeemvereisten:

Besturingssysteem: Windows 7, Windows Vista of Windows XP servicepack 2 (SP2)

Computerprocessor: 1 gigahertz (GHz)

Geheugen: 256 MB (Megabyte) RAM-geheugen voor Windows XP SP2
512 MB RAM voor Windows 7 en Windows Vista

Vaste-schijfruimte: 14 gigabytes (GB) vrije schijfruimte

Videokaart: 32 MB DirectX 9-compatibele videokaart

DVD-station: 32 x-snelheid

Geluid: Geluidskaart met luidsprekers of hoofdtelefoon

Aanwijsapparaat: Toetsenbord en muis of compatibele spelbesturing (Xbox 360 Controller voor Windows)

Bron: http://support.microsoft.com/kb/925724/nl

Flight Simulator X van Microsoft is een prima simulator om een beetje te leren hoe een vliegtuig werkt. Dit spel wordt ook gebruikt door studerende piloten.

Ook is de prijs zeer laag. Dus het is zeker de moeite waard om het uit te proberen. Bovendien zijn de systeemvereisten laag.

Logboek
Maandag 2 december 2013: Review gepubliceerd

Bronnen en foto's: Microsoft.com

• Intel Core 2 Duo CPU E6750 2,66GHz
  • Windows XP

Heb jij ook een Flight Simulator X, PC (Windows)?

Mooie review, maar ik mis nog een paar dingetjes.

Zo kan het probleem van het geluid, wat jij hebt, ook aan de driver van je geluidskaart liggen. Ik gebruik een kaart van Creative en zorg ervoor dat mijn drivers redelijk up to date zijn.

De systeem eisen zijn met de huidige stand van de techniek eigenlijk belachelijk weinig.

Ik mis bijvoorbeeld plug ins.
Een hele mooie is de scenery van Nederland. Deze kun je hier gratis (!) downloaden.
Tevens zijn er op het internet hele mooie extra vliegtuigen te verkrijgen.
Dank u wel.
Ik heb het aangepast.
Dit heb ik ook vermeld in de review.
Tevens zijn er op het internet hele mooie extra vliegtuigen te verkrijgen.
Ik bedoelde de vliegtuigen die al in het spel 'zitten'.

Nogmaals bedankt voor uw feedback. :)
Leuke review, plaatjes moeten tussen [IMG]
Je kan eventueel linken naar een grotere versie van je plaatje door een link om de verkleinde versie heen te zetten (thumbnailen). Hiervoor kan je de volgende RML-code gebruiken:
[img]http://link.naar.verkleind.plaatje.jpg[/img]
Over plaatjes en andere tweakers.net FAQ
Je plaatjes werken om een of andere reden niet.
O, gebruikt u Internet Explorer? Die blokkeert vaak iconen van een externe server (in dit geval Google).
nope, nieuwste versie chrome op win 7 64 bit
O, ik zie het op Google Chrome. Ik gebruikte namelijk Mozilla Firefox (25.0.1) en die laat de iconen wel zien.

U kunt wel op 'Grotere weergave' klikken. En dan de bijlage downloaden van Google Sites.

Of u bekijkt de plaatjes onder de scorekaart.

Edit: Het is verholpen

[Reactie gewijzigd door 12345dan op 2 december 2013 18:42]