Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164) Review

alain-Newbie 1 december 2013, 1.785 views

Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)

Pluspunten

• Beeldscherm is fantastisch.
  • Touchscreen werkt ook super.
  • Volledig stil. Ik hoor nooit een ventilator (zit er ook niet in denk ik).
  • Zelfs na 14 branduren wordt de laptop nog nauwelijks warm aan de onderkant.
  • Toetsenbord: de functietoetsen zijn echt geweldig !
  • i7-processor is supersnel.
  • De 512Gb SSD is ook megasnel.
  • De tentmodus is perfect voor in de keuken ;-)

Minpunten

• Resolutie is extreem hoog, maar eenvoudig in een iets lagere resolutie te zetten.
  • Bij tabletmode zit het toetsenbord onder, echter op zich niks mis mee (ik leg in het vliegtuig een tijdschrift eronder; het toetsenbord zit lager dan de behuizing overigens).
  • Vond in het begin het touchpad niet zo fijn (muis gaat perfect), maar begin er al aan te wennen.

Hiervoor de HP 2740p gehad (met draaibaar scherm, 11 inch).
De Lenovo Yoga Pro 2 is een fantastisch apparaatje. Ik reis veel en is echt overal te gebruiken. Superprestaties. Volledig stil, supersnelle SSD en Haswell processor (i7). Onvoorstelbaar fraai scherm, 13,3 inch en superscherp.
Het draaien van het scherm gaat zeer eenvoudig en is een superuitvinding. Gebruik de tabletmodus steeds meer. Touchscreen werkt ook fantastisch.
Gebruik vooral de normale Windows mode. Zelfs na 14 branduren wordt de laptop nog nauwelijks warm aan de onderkant.
Toetsenbord: de functietoetsen zijn echt geweldig !
i7-processor is supersnel.
De 512Gb SSD is ook megasnel.
De tentmodus is perfect voor in de keuken ;-)

Heb jij ook een Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)?

Zou je misschien al je opmerkingen willen beargumenteren?
Wat is snel? Wat is superfijn en waarom?
Je minpunten zijn tevens in jou ogen pluspunten, maar waarom?

Na het lezen van jou review heb ik alleen maar vragen, die juist beantwoord zouden moeten zijn in je review.