BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) Review

orbit_ph 17 mei 2005, 787 views

BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• Kwaliteit van het scherm
  • bijgeleverde DVI kabel
  • Goede service
  • 8ms

Minpunten

• Bright/Contrast te hoog bij out of box plaatsing

In februari stierf mijn Nec MultiSync FE700 een zachte dood, hij ging letterlijk en figuurlijk in rook op.

Nu moest ik ineens opzoek naar een LCD scherm, heb dus 2 weken reviews gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de FP937s+ een van de betere schermen op de markt is.

In een gesprek met een vertegenwoordiger van BenQ kwam naar voren dat BenQ zich toch ook richt op de gamers markt. Ze willen dit niet direct bevestigen maar ze zijn van mening dat de gamers opzoek zijn naar een ideaal scherm. Hiervoor dient het aan een aantal eisen de voldoen.

Aan de eisen zijn ze zeker tegemoet gekomen met de FP937s+, nu al enige tijd een trotse bezitter en ik heb tot op heden geen enkel negatief punt kunnen ontdekken.
Wel is het zo dat je brightness en contrast wel even goed ingesteld moeten worden anders wordt alles standaard wel ERG licht :P

Update April 2005

Inmiddels is mijn 1e FP937s+ naar BenQ retour gegaan, er zat een fabrieksfout in.
Na een paar maanden gebruik stond er ineens een paarse pixel lijn op mijn scherm, deze bleef zelfs aanwezig op het moment dat alleen de monitor voorzien was van power.
Vervolgens terug geweest naar Alternate en deze hebben hem netjes vervangen.

Tot op heden geen serieuze problemen gehad, behalve de productiefout dan.

Heb jij ook een BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)?