Specificaties Tower/desktop met A64 X2 4400+ en 2GB ram - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire L5100 (92.GJL9Z.TYT) Review

splendes 30 oktober 2008, laatste update op 30 oktober 2008, 1.175 views

Acer Aspire L5100 (92.GJL9Z.TYT)

Pluspunten

• Klein
  • mooie behuizing
  • Stil
  • Snel
  • TV kaart
  • HDMI
  • Optische audio uitgang

Minpunten

• Tv kaart kwaliteit (ruis)
  • geen losse componenten te koop zoals videokaart

Features Score: 4
De Acer l5100 kenmerkt zich door een kleine kast met een externe voeding. Hij maakt daarbij bijna geen lawaai wat hem tot een ideale mediacenter maakt. Verder wordt er een losse infrarood ontvanger bijgeleverd die je via USB aansluit. Een beetje jammer dat dit niet geintegreerd in de systeemkast zit.
Deze infrarood ontvanger is daarbij niet een originele Windows MCE ontvanger.
Aansluiten en het werkt gelijk allemaal perfect zonder additionele configuratie.

Het grote pluspunt van deze Acer is dat hij met een optische digitale audio uitgang wordt geleverd. Ik heb hem dan ook met deze optische digitale audio uitgang op mijn versterker aangesloten. De optische kabel zorgt ervoor dat ik geen aardlus krijg met mijn versterker.
Iets wat je met een digitale coax uitgang wel zou krijgen. Klassewerk dus van Acer om het met een optische uitgang uit te rusten. Verder heeft de L5100 een DVI uitgang voor het beeld en ook een HDMI uitgang. Deze HDMI uitgang heeft ook audio. Dus degenen die audio via HDMI willen laten lopen, bijvoorbeeld de toekomstige HD-Audio komen ook aan hun trekken.
De TV tuner die erin zit gebruik ik alleen om tv programma's op te nemen .
Wil je spellen spelen met deze Acer want hij heeft een onboard video kaart (Radeon X1250)
het wil wel eens voor komen dat je even moet kijken naar de spellen die je speelt het kan zijn dat deze chip het namelijk niet zal trekken
Verder ben ik blij dat de L5100 met Windows Vista wordt uitgeleverd aangezien in Windows Vista het hele audio management is verbeterd ten opzichte van XP. Eindelijk hebben we perfecte bitperfect digitale audio wat in XP nog niet het geval was. Al met al ben ik zeer positief over deze Acer. Temeer omdat ik geen enkele PC ben tegengekomen die hetzelfde biedt, namelijk een kleine pc-kast die geen geluid maakt en een digitale optische audio uitgang. Kortom, een grote aanrader deze Acer!!!!

• Logitech Dinovo Mini
  • Logitech MX-Air
  • Windows Vista x64

Heb jij ook een Acer Aspire L5100 (92.GJL9Z.TYT)?

Is het al iemand gelukt deze machine met Windows 7 RTM aan de praat te krijgen ? Ik heb zowel de 32-bit als de 64-bit versie geprobeerd te installeren (Ultimate) maar geen sjoege. De installatie hangt in een zwart scherm na de 1e reboot...

Ik heb nog niet de laatste BIOS gebruikt dus dat ga ik nog testen.
32 bits W7 heeft op deze machine gedraaid alleen heb ik hem er weer afgehaald
draai nu weer gewoon Vista SP2