Specificaties Oordopjes (standaard) zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Sennheiser MX 680 Sport (Geel) Review

hoitijmen 29 november 2013, laatste update op 29 november 2013, 469 views

Sennheiser MX 680 Sport (Geel)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit voor sport-oordopjes

Minpunten

• Slecht uitgevoerd Haaienvin-systeem
  • Valt snel uit
  • Rubbertjes verliezen rek en vallen van de oordopjes

Ik was op zoek naar een set oordopjes die het minimaal een jaar fietsend met mij gingen uithouden; ze hebben het niet gehaald.

TLDR: Niet kopen.

Hier de eisen die ik stel voor een stel sportoordopjes:
  • Moet niet uitvallen tijdens beweging;
  • Tegen een stootje kunnen;
  • Geluidskwaliteit hoeft niet top-notch te zijn
  • Rond de 50,-
Rubbertjes
Bij de oordoppen komen 3 sets rubbertjes die je om de oordoppen knutselt. Zo gedaan; echter na 3-4 keer sporten kwam ik er achter dat ik mijn eerste rubbertje al kwijt was. Gelukkig weer terug gevonden maar deze liet vervolgens elke keer weer los. Op een gegevens moment ben ik naar een minder passende rubber gegaan en hier hetzelfde verhaal.

Uitvallen
De haaienvinnen zorgen ervoor dat de oordoppen niet loslaten. Echter zitten deze haaienvinnen los op de oordoppen dus draaien deze gezellig met de oordoppen mee. Dit resulteert natuurlijk in een uiterst frustrerend gevecht om je oordopje multi-taskend weer in te vogelen.

Kapoet
Na 4 maanden gebruik is onder tussen het plastic (carbon uiterlijk) los van de oordop. De lijm heeft hier losgelaten maar dit zegt wel genoeg over de bouwkwaliteit.

Mijn doel was om een realistische tijd (een jaar) met deze oordoppen te gaan sporten; echter zullen ze dat zelfs met de meest luie sporter niet halen.

Ze waren bij het eerste gebruik al niet echt fijn maar na 3-4 maanden verlangde ik al weer naar een nieuw paar. Ik heb ze nu vervangen met de iSport-Strives. Deze zijn voor mij de betere en daarom mijn aanrader voor een stel sport-oordoppen.

Heb jij ook een Sennheiser MX 680 Sport (Geel)?