Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164) Review

Jeroentjahh 29 november 2013, 1.717 views

Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)

Pluspunten

• Resolutie!
  • Degelijke behuizing
  • Snelheid
  • Laptop, Tablet, Stand en Tent modus zijn functioneel

Minpunten

• 'Maar' 2x USB poorten (1x USB3.0 en 1x USB2.0)
  • Ietwat slechte weergave van de kleur geel (Al stukken beter na UEFI update)
  • Touchpad heeft snel vlekken

Ik heb de notebook nu twee weken in mijn bezit en ben na deze periode zeer positief over de notebook. Ik heb de versie met de volgende specificaties:
  • Intel Core i5 4200U
  • 1x USB 2.0
  • 1x USB 3.0
  • micro-HDMI
  • Bluetooth v4.0
De notebook heb ik na ontvangen direct opnieuw geÔnstalleerd met een eigen versie van Windows 8. Van de 256GB SSD is namelijk maar 200GB beschikbaar. De rest wordt gebruikt door de recovery- en driverpartitie.

Ik ben van plan om na langer gebruik deze review nog uit te breiden.

Heb jij ook een Lenovo Yoga 2 Pro (13-00164)?

Ik ben benieuwd naar de uitbreiding van je review. De Lenovo Yoga 2 Pro stond ook op mijn lijstje als potentiŽle nieuwe laptop. Ik ben vooral benieuwd naar Windows 8.1 i.c.m. 3200x1800 met 200% schaling. Zijn er niet enorm veel programma's die hier niet geoptimaliseerd voor zijn en daardoor enorm kleine menu's krijgen? Tevens ben ik benieuwd naar de accuduur.

Ik ben zelf voor de Macbook Pro Retina 13" Haswell gegaan omdat ik dan ook voor iOS kan ontwikkelen. Prijs verschil was niet zo groot omdat Windows ultrabooks met 256gb SSD/8GB RAM ook boven de 1300 zitten. Een ander voordeel is dat Apple producten hun waarde wat beter vasthouden over het algemeen.
Er zijn idd een aantal programma's wat te klein is om mee te werken. Waarbij je dus de resolutie moet veranderen om het werkbaar te maken...dit is nog een grote ergernis.
Heb je dat probleem op een Retinascherm dan ook niet? Ik vraag dat omdat mijn vader klaagt dat zijn Macbook van die priegellettertjes heeft. Hij is gewend aan Windows waar ik dan de schaling van aanpaste. Maar dat kan zo te zien niet op een Mac...
Heb er tot nu toe niet last van gehad. Ik werk meestal op 1440x900. Je kan de schaling aanpassen bij Displays. Er is zelfs een mogelijkheid voor grotere tekst. Als je op de best for retina resolutie werkt (1280x800 op 13", 1440x900 op 15") is alles echt goed te lezen ook van een afstandje. Wanneer ik thuis werk staat m'n Macbook op een stand en heb ik de resolutie wel op 1280x800 omdat ik er redelijk ver van af zit i.v.m. 23" extern scherm.
Dank voor je reactie, goed om te weten dat die oplossing er is voor retinadisplays. Jammer genoeg heeft hij geen retina maar een Macbook air van vorig jaar, en then you're screwed...