Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Blue switches - Bekijk alle specificaties

CM Storm QuickFire TK (Blue switch) Review

isama 29 november 2013, 1.588 views

CM Storm QuickFire TK (Blue switch)

Pluspunten

• typt erg fijn
  • snoer is los te koppelen(mini usb)
  • achtergrondverlichting is redelijk fel en dimbaar

Minpunten

• raar numeriek eiland

Nadat ik een mechanisch toetsenbord had geleend voor een weekje wist ik dat ik een nieuw toetsenbord nodig had. Na een half uurtje gelezen te hebben over de verschillende soorten cherry toetsen leken blauwe toetsen mij wel wat. En als ik toch een toetsenbord ging kopen moest het er gelijk een zijn met achtergrondverlichting. In de pricewatch was dit het goedkoopste bord wat daaraan voldeed.

Ik heb het bordje nu een paar maanden en ik wil echt niet meer anders. de feedback van de toetsen is heerlijk en zorgt er ook voor dat ik veel minder typfouten maak. de achtergrondverlichting is lekker fel maar is dimbaar tot een redelijk zacht niveau.

het enige dat ik jammer vind aan dit bordje is dat je geen losse pijltjestoetsen hebt. als de numlock uitstaat doet het numierieke deel dienst als pijltjestoetsen en delete insert pageup pagedown ed. ik vind het jammer, maar ik ben er nu wel aan gewend.

al met al vind ik het een fijn bord en ik overweeg nu de versie met de bruine switches te kopen om toch nog ietsjes meer feedback te krijgen.

Heb jij ook een CM Storm QuickFire TK (Blue switch)?

bruine switches geven minder (tactile) feedback dan de blauwe.

aan deze afbeelding te zien zou ik dat niet zeggen. maar ik ga eerst de specs voor de blauwe en de bruine switches opzoeken, dank voor je reactie
Ik vind niet dat er nuttige informatie is te zien in het linkje dat je zojuist stuurde, graag verwijs ik je naar dit topic op overclockers.net: http://www.overclock.net/t/491752/mechanical-keyboard-guide
Ook ik er hier op tweakers het grote mechanische toetsenborden topic waar je misschien nog het een en ander van kan leren over mechanische toetsenborden: Het grote mechanische toetsenborden topic
Ik heb dit toetsenbord ook, maar ik vind het numpad + pijltjestoetsen in 1 juist een groot voordeel, want omdat ik vaak mn pc mee neem naar vrienden had ik een compacter keyboard nodig, en ik kan niet zonder pijltjestoetsen / numpad, dus bij mij is dit juist een voordeel.

Had je misschien beter een quickfire Pro kunnen kopen, maarja die is weer zonder backlight ;/