Specificaties Actie, Shooter-game voor de PC - Bekijk alle specificaties

Far Cry 2, PC (Windows) Review

larosNewbie 29 oktober 2008, 1.396 views

Far Cry 2, PC (Windows)

Pluspunten

• grafisch erg knap
  • de naam farcry
  • als je vuur maakt echt mooi

Minpunten

• bugs bugs en nog eens bugs
  • verveeld erg snel
  • Dramatische gameplay
  • de naam farcry niet waard

Stabiliteit Score: 2
Replaywaarde Score: 1
Besturing Score: 3
Geluid Score: 4
Beeld Score: 4
Gameplay Score: 2
farcry 2 is uit snel naar de winkel en kopen was mijn motto.
Thuis aan gekomen snel het schijfje in de drive en installeren die top game.
Bijna hield ik het niet meer tijdens de tijdrovende install.
Maar daar was het fc2 icoon op mijn desktop ik start hem op mijn videokaart begint te kraken mijn beeldscherm laat een mooi plaatje zien.
Mijn hartkloppingen de baas blijvend probeer ik in de opties alles op Max te zetten.
Met farcry nog vers in mijn geheugen verwacht ik alles.
Maar niet dit.
Wat een but spel iedereen schiet op je als je er 1 dood hebt komen er 2 voor terug.
Ik werd er helemaal gek van het gaat nergens over.
De spel wereld is zo groot het is eigenlijk een hele grote adventure game.
En dat is jammer ik had een shooter gekocht en wat voor een shooter dacht ik.
Grafisch is het wel goed hoor maar je bent er na 4 uur rond lopen en telkens afgeschoten te worden wel echt helemaal klaar mee.
Nee dit is echt zonde van je geld.
Ubisoft heeft de licentie gekocht en daar is het mee af.
Gewoon laten liggen deze game is het geld echt niet waard.

Heb jij ook een Far Cry 2, PC (Windows)?

idd ik vind dit ook geen goede review maar slechts een persoonlijke mening.
Ik daarentegen ben niet dom geweest enheb eerst het spel gedownload om te proberen, en als het wat is dan wil ik hem wel kopen voor de multiplayer.

eerlijk gezegt is dit spel te bruut voor woorden, de wereld is idd heel groot. en de AI is redelijk aan de slimme kant.
als je niet van AI kan willen kan je beter dit spel deinstallen want dan ben je gewoon noob. :)
ook ik ervaar het als een adventure/shooter game. maar hij maakt mijn verwachtingen meer dan waar.
het enige jammere is dat alles eigenlijk een beetje een herhaling is. elk dorp dat je moet uitkammen elke controle post. het is allemaal een beetje een herhaling van elkaar.
daar had het wel beter uitgewerkt kunnen worden.

maar ik vind het een top spel en zeker wel het geld waard voor de multiplayer.
ja het idd wel zo dat alle dorpjes hetzelfde telkens moet uitkammen. Maar het leuke juist aan Farcry 2 is dat je dit telkens op een totaal verschillende manier kan doen. Ik zit nu op zo'n 40/50% van het spel en telkens blijf ik me wel verbazen hoe ik een basis kan uitschakelen.

het kan ook aan mij liggen hoor, ik kan altijd wel van niet, iets maken. Misschien dat niet iedereen dit heeft, maar dit is zeer zeker geen slecht spel
Idd, Ik vind het een wonderbaarlijke vette game (ps3 versie, waar het geheel bug vrij is ).
Het is wel even doorbijten bij het begin, maar daarna :9~ . Ik kan het begrijpen als je een SUPER VETTE BUG VRIJE SHOOTER DIE HEEL DE WERELD OP DE KOP ZET spel verwachte dat het je idd teleursteld. Ik vind mijn alle geld waard ;) alleen dat ze voor multiplayer nog wat mogen tweaken :P
Dit is inderdaad geen review, het bevat weinig tot geen objectieve gegevens en is puur jouw mening over het spel. Het voegt in mijn ogen niets toe.

Als je gefrustreerd bent over een spel, ga er dan andere mensen niet lastig mee vallen door er een 'review' over te schrijven zou ik zeggen.
En ik ben niet te spreken over de afwezigheid van de leestekens.. Het leest niet vlot en het is geen review inderdaad, eerder een klacht / teleurstelling..
bugs? ik heb er nog geen 1 gezien moet ik zeggen terwijl ik al op 60% in het spel zit :D loopt als een zonnetje hier, en btw een 8800 ultra is wel een beetje verouderde kaart :P voor hetzelfde geld had je beter een ati kunnen kopen. ik vind de multiplayer wel irritant, er kunnen mensen direct naast of achter je spawnen terwijl je zelf net ook gespawnd bent. maar verder vind ik het een top spel. de concepten zijn opzich wel aardig te noemen, je betaalt dan ook niet de hoofdprijs voor het spel ( had de mijne voor 40 euro ipv 59 euro voor COD 4 toen het uitkwam). en op welk difficulty level speel je dan? als je buddies hebt heb je kans dat die je nog wel es komen redden. ik werd vaker overreden door de ai dan daadwerkelijk neergeschoten ( heerlijk die springfield 1903) :D

[Reactie gewijzigd door FragDonkey op 29 oktober 2008 23:45]

Ik persoonlijk had het gevoel alsof ik Boiling point: Road to hell opnieuw aan het spelen was in plaats van in zuid amerika, in afrika... en met mooiere graphics enzo. Ook zo repetatief(maar net niet vervelend gelukkig). Ben nu op zon 40%... Vermaak me nog prima!

[Reactie gewijzigd door Reinman op 30 oktober 2008 00:00]

Dit spel direct voor de 360 gehaald. Schijf erin, en spelen maar. Wat ziet de wereld er toch ubervet uit, de trainingsmissie belooft al veel goeds (met de rocketlauncher aan het begin!) Maar dan de eerste missie. Je loopt daar zo'n kamp in (Secure zone) Je steelt uit zo'n zone wat diamanten en je kan weer als een halve gare wegrennen omdat er 20 van die rare apen achter je aanrennen (bedoel vijanden..) Enkele diamanten verder maar eens naar een briefing toe...

Ik naar een briefing gegaan, en jawel; de missie is aan de andere kant van de kaart. Rijd je daar met een jeep naartoe, word je halverwege door een of andere dolle vijand neergeknald die zijn machinegeweer op meneers' jeep niet hoeft te herladen, en continue doorgaat met zijn klappertjesapparaat. Het spuitje of de spoedoperatie-met-tang wil dan helaas niet meer baten omdat je daar te langzaam voor bent en zo dus het spelletje verliest.

Dit feest herhaalt zich meerdere keren. Ja, dan is de lol er gauw af.
Goed verhaal, lekker kort.
Dit lijkt meer een klacht ,dan op een review. (nee, ik persoonlijk vind het spel ook niks)

Of heb je deze tekst ook naar Ubisoft verzonden :P

[Reactie gewijzigd door pcgek op 29 oktober 2008 19:51]

Nee het spel is ook geen directe shooter zoals Battlefield 2, Fear en al die andere standaard FPS shooters. Het draait hier om een verhaallijn (die zich overigens wel herhaalt eerlijk toegegeven) met flink wat elementen die de gameplay-en ervaring bepalen. Je kan het deels vergelijken met s.t.a.l.k.e.r waarbij het schieten ook niet altijd nodig was. Ikzelf ervaar far cry 2 echt als een vermakelijk en vooral verslavend spel voornamelijk doordat jij flinkt inspeelt op hoe de game uiteindelijk zal lopen.
wordt idd wel saai na tijdje vooral als je naar die missie moet rijden pffff |:(
helemaal aan andere kant van de map..

[Reactie gewijzigd door Qumars op 29 oktober 2008 20:01]

In die gevallen neem ik de bus, gaat wel ff wat sneller.