Ducky DK9008 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Blue) Review

xeoMe 27 november 2013, 986 views

Ducky DK9008 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Blue)

Pluspunten

• Toetsaanslag
  • Bouwkwaliteit
  • Backlight per key
  • Formaat

Minpunten

• Rubberized voetjes

Ergonomie: Goed
Het is natuurlijk een standaard toetsenbord met weinig extra keys o.i.d.
Scoort wat mij betreft goed ik hou van de standaard keyboards zonder allerlei extra's keys.

Drivers en Ondersteuning: Goed
Het keyboard is plug en play en naar mijn weten geen drivers voor bekend.
Features op het keyboard zijn makkelijk en werken erg prettig.
Ook staat er genoeg informatie over het keyboard op de box en in de handleiding.

Vormgeving: Uitstekend
Wat mij betreft uitstekend simpel design maar werkt erg prettig.
De toetsen hebben een aparte led verlichting zodat je op elke toets kan instellen of de verlichting aan of uit moet zijn.
De voetjes van het keyboard zijn met rubber bedekt en dit werkt goed zeker omdat toetsenbord aardig aan de zware kant is.
Het enigste minpunt is dat de voetjes op het uitklapbare gedeelde niet rubberized zijn.

Prijs: Voldoende
De prijs is erg duur opzich (165 Euro incl. verzendkosten) maar de kwaliteit is erg goed het toetsenbord is stevig en zit prima in elkaar.

Bouwkwaliteit: Uitstekend
Toetsenbord is goed in elkaar voelt zwaar en daarom kwalitatief goed aan.
Kwaliteit van de toetsen is ook erg goed de toetsen zijn netjes en voelen glad aan.

Precisie: Uitstekend
Door de lage reactietijd is de precisie technisch erg goed nog niet getest in de praktijk.
Toetsaanslag is erg fris en clean, een typo maak ik nu niet heel snel meer.

Functionaliteit: Uitstekend
Keyboard typt lekker weg met ondanks dat het roode cherry mx switches zijn een lekker oldschool geluidje.
Funtionaliteit kan minder worden gezien voor sommige omdat het toetsenbord erg zwaar is maar voor mij is dit weer een voordeel.

De spullen die ik kreeg kwamen netjes binnen en waren goed verpakt.
Duidelijke handleiding.
Extra spatiebalk mits je de huidige spatiebalk niet bevalt.
Natuurlijk de rode "wsad" keys deze zijn precies hetzelfde als de andere keys qua feeling dus geen rubberized gevoel o.i.d.
3 Keyhangers met de verschillende MX Cherry switches om te voelen hoe deze voelen, erg handig om te testen als je niet weet wat je wilt.

Product was netjes verpakt en er werd goed contact opgenomen vanuit de webshop: http://www.mechanicalkeyboards.nl/

De backlight color voor het toetsenbord was helaas niet beschikbaar dus ik kreeg direct een telefoontje met dit bericht, direct een nieuwe kleur uitgekozen en deze werd direct nog verstuurd.

Heb jij ook een Ducky DK9008 Shine 3 (Blauwe led, Cherry Blue)?

Waarschijnlijk heeft een mod de review ge-edit maar het gaat hier betreft over de red switches met green LED.