Olympus m:robe MR-100 5GB (USB 2.0) Review

Robino 17 mei 2005, 1.253 views

Olympus m:robe MR-100 5GB (USB 2.0)

Pluspunten

• Design
  • Touch-pad
  • Geluid

Minpunten

• Oplaadmogelijkheden

Geluidskwaliteit Score: 4
Survey
Sinds 23-03-'05 ben ik in het bezit van de m: robe MR-100 en deze heb ik aangeschaft voor ¤199 bij Henk Booms. Ik zal kort even alle punten langslopen.

Eerste reactie
Prachtig! Mijn interesse ging een paar maanden terug eerst naar de Apple iPod Mini en later naar de Creative Zen Micro, maar deze is toch echt het mooist. Zowel de Mini als de Micro gebruiken touch-pads, maar de m: robe MR-100 spant toch echt de kroon qua touch-pad.

De behuizing
De voorkant is helemaal van glas met een zwarte achtergrond. Daar omheen zit een omlijsting van metaal en de achterkant is wit (metaal). De behuizing voelt degelijk aan, mede door het gebruikte materiaal.

De toetsen
De toetsen zijn subliem uitgewerkt. Toetsen die niet 'beschikbaar' zijn, lichten niet op. In het begin is het even wennen, want je bent toch gewend om toetsen in te drukken. Je hoeft echter het glas alleen maar even zachtjes aan te tikken.

Het geluid
Over het geluid kan ik alleen maar subjectief zijn. Ik vind het geluid warm en vol en het geluidsniveau voldoet aan mijn behoefte (bij gebruik met hard achtergrondgeluid, zoals in bussen).

Menu's
De m: robe MR-100 heeft niet meer toeters en bellen dan daar waarvoor hij ontworpen is: muziek afspelen. Zo beschikt het niet over spellen of anderszins en de menu's zijn dan ook verdeeld in: door muziek heen bladeren (2 verschillende menu's hiervoor), opties m.b.t. muziek (zoals random functies, etc.) en opties m.b.t. de m: robe zelf (verlichting, etc.).

De software
In het begin werkte het synchroniseren met de m: robe bij mij niet, maar dat kwam doordat ik de mp3-speler aangesloten had vóórdat ik de software had geïnstalleerd. Het programma m: trip werkt simpel: je zet alle bestanden die op je m: robe moeten komen in de lijst en dan druk je op Sync.

De docking-station
Staat goed stevig en ziet er ook nog eens mooi uit. Nadeel is alleen wel dat de dockingstation de enige mogelijkheid is om de m: robe op te kunnen laden.

Koptelefoon
Ook hier een subjectieve mening. Hiervoor had ik de Sennheiser MX-400 welke nooit in mijn oor bleven zitten, deze blijven een stuk beter zitten. Het snoer van de koptelefoon is lang.

Mijn eindoordeel over de m: robe MR-100 is positief. Hij voldoet aan mijn verwachtingen en hij is prettig in (dagelijks) gebruik.

Heb jij ook een Olympus m:robe MR-100 5GB (USB 2.0)?

Heeft deze speler ook de mogelijkheid om een microfoon aan te sluiten?
Nee, deze mp3-speler heeft slecht een koptelefoonuitgang en een aansluiting voor met gebruik van afstandbediening (optioneel) :)