Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 64GB Zwart Review

NiekjeNiek 23 november 2013, 307 views

Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 64GB Zwart

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Beeldkwaliteit
  • Accuduur
  • Veel verschillende accessoires
  • Erg robuust.

Minpunten

• Scherm breekt snel
  • Warmte ontwikkeling

Ik ga het in deze review hebben over de Apple Ipad retina oftewel de iPad 4.

Over het algemeen vind ik deze tablet uitstekend. Hij doet wat die moet doen en niet meer en niet minder.
De iPad presteert dus prima, dit komt mede omdat alles echt goed ervoor is geoptimaliseerd. Ik heb pas een een paar keer wat lag meegemaakt, als ik een applicatie sloot of als ik switchte van app.

De beeldkwaliteit is echt bovenmaats. Ik vind dit echt nog steeds één van de beste schermen ten opzichte van de concurrentie. Ook de bouwkwaliteit is goed, alleen door het glas en aluminium is Ipad wat aan de zware kant. Maar door het aluminium ziet die er wel chic uit.

Bij aanschaf heb ik toch maar de 64 gb versie gekocht, omdat je het geheugen niet meer kan uitbreiden. Zelf ben ik erachter gekomen dat 64 gb te veel is voor mij. Ook al heb ik al mijn muziek, spellen en foto's erop. Maar "nog steeds gebruik ik minder als 32 gb".

Als je wat zware grafische spelletjes gaat doen, dan merk je wel dat de linkerkant van het scherm heel warm wordt. Dit vind ik persoonlijk wel een minpunt. Geluid produceert de Ipad helemaal niet.

Ook is Ipad gewoon makkelijk mee te nemen. Ondanks dat die meer als 500 gram weegt steek je hem toch nog zo in de tas. De accuduur is echt een groot pluspunt. Als je gewoon internet met een muziekje aan en het scherm op de hoogste helderheid gaat de Ipad zo een paar uur mee.

De prijs voor de Ipad vind ik persoonlijk best aan de dure kant. Maar als je het geld ervoor over hebt, dan heb je gewoon een top tablet. Ook vind ik de Apple accessoires aan de dure kant. Maar bij de aanschaf had ik toch maar een Apple case erbij gekocht. De kwaliteit hiervan vind ik wel echt tegenvallen, want al na een half jaar laat de lijm los die de hoes bij elkaar houdt. Nu zit er dus al een kier bij de connector.

Dit was mijn eerste review, graag ontvang ik wat feedback want er de volgende keer anders of beter moet.

Heb jij ook een Apple iPad Retina (najaar 2012) Wi-Fi 64GB Zwart?