Need for Speed Rivals, PC (Windows) Review

cpuhotfire 21 november 2013, 1.486 views

Need for Speed Rivals, PC (Windows)

Pluspunten

• Stabiel, Start in Windows snel op en werkt qua laden niet traag

Minpunten

• Slechte interface
  • Waardeloze gameplay

Besturing Score: 1
Geluid Score: 1
Beeld Score: 3
Gameplay Score: 1
Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 1
Dit lijkt misschien een wat te pessimistische beoordeling, maar toen ik de game voor het eerst speelde schrok ik er gewoon van aangezien ik al heel wat jaren need for speed speel(de)

Waar zal ik eens beginnen...

Eerst maar eens bij het intro. Je start de game en wilt ff lekker knallen.. niet dus. Want eerst ben je verplicht om een soort van intro te volgen(wat je dus niet over kan slaan). Opzig is dit niet veel bijzonders, maar deze is gewoon veel te lang.
vervolgens moet je een veel-te-lange toturial volgen. je kunt kiezen uit twee speltypes. Toen ik de eerste gehad had was ik er al goed zat van. Vervolgens ben je ook verplicht om de tweede er gelijk achteraan te voltooien. (anders word je vooruitgang gewoon niet opgeslagen en kun je weer overnieuw).

Na flink wat ergernis toch nog maar verder gegaan.

E.A games heeft er ook deze keer flink een puinhoop van gemaakt als het gaat om gameplay. Wat ik het meest hinderlijk vond was dat op het moment dat je naar pauze gaat je auto vrolijk verder rijd en vervolgens tegen een boom ofzo tot stilstand komt.
Ook is er in deze editie bijna geen schade te krijgen aan je auto. Enkel een aantal krassen en als je goed je best doet een losse motorkap. Iets wat ik erg jammer vind.

Dan de handling. Die is aan de ene kant verbeterd maar op andere punten juist nog dramatischer geworden. het Positieve is dat je auto als het ware niet meer slingert als je iets bijstuurt. zoals in vorige delen vaak het geval was.
Het negatieve is vooral dat je niet kunt driften.(nou heb ik niet alle auto's gereden maar ik denk dat alle auto's wel zouden moeten kunnen slippen.) Sommige auto's in de game kunnen dat totaal niet.

Verder zijn de graphics niet bar slecht, alleen vind ik een limit van 30fps op een PC klaarlichte onzin. erg jammer van de kracht die een pc met goede specs kan leveren. Ook het feit dat je geen Randapparatuur zoals een Racestuur kunt gebruiken is waardeloos.
Persoonlijk vind ik het geluid van de game ook erg hinderlijk. Ik had het idee dat bepaalde geluiden er op sommige momenten niet thuis hoorden.

Conclusie: een erg slecht gemaakte game waarbij bijzonder weinig aandacht is gegeven aan de gameplay.

• Intel core i5 4670K

Heb jij ook een Need for Speed Rivals, PC (Windows)?

is de beoordeling (sterren) op basis van je verwachtingen? 1 ster voor zowel Gameplay, Geluid, Besturing als Replaywaarde is wel beroerd laag.. Ik heb het spel nog niet gespeeld maar lees er niet veel goeds over.
Het hangt natuurlijk ook af van wat je gewend bent en er van verwacht had. Ik zelf speel(de) al nfs sinds Underground 1... als je dan de laatste versies met de oudere versies gaat vergelijken kun je niet anders concluderen dan dat dit een groot drama is. het spijt me, ik kan het niet mooier maken.
De game is inderdaad een drama. Zelfs voor 30fps loopt de game erg stroperig. Ook lijkt motionblur uitschakelen niet veel te doen, je blijft veel bewegingsonscherpte houden. De game voelt echt aan als een beta, een slechte beta... :'(

De game is naar mijn mening nagenoeg onspeelbaar...

[Reactie gewijzigd door db87 op 25 november 2013 22:38]

Ik ben het hier verre van mee eens, ik zeg niet dat de game goed is maar ik ben het niet eens met een aantal punten die je hier aankaart.

Als eerste de tutorial, inderdaad belachelijk dat je dat niet over kan slaan, Ghost games ziet ons waarschijnlijk aan voor idioten die nog nooit een race game gespeeld hebben. Daarnaast wordt het gebruik van Racer en Pursuit tech (gadgets) niet uitgelegd in de tutorial en dat is toch 'het' onderdeel van de game waarbij je aan mensen die nog nooit NFS gespeeld hebben wat uitleg kan geven.

De gameplay vind ik echter best goed gelukt, auto's rijden lekker en ik kan ze best goed rond de bochten driften, op dat punt ben ik het absoluut niet met je eens. Ik vind dat de game lekker rijd, je kan met precieze tussen blokkades en politie auto's door manouvreren, iets wat ik in Hot Pursuit 2010 ook kon maar in Most Wanted 2012 miste.

Het gebrek aan randapparatuur ondersteuning merk ik niet aangezien ik gewoon met keyboard stuur, maar ik heb wel een hoop kritiek op de gene die standaard keyboard layout heeft bedacht voor deze game. Schijnbaar heb je 3 paar handen nodig om alle functies van het spel te kunnen gebruiken tijdens je races.

Daarnaast zijn er een groot aantal bugs in het spel die met wat aandacht er uit gehaald zouden kunnen worden als EA de uitgever niet was geweest en Ghost Games wat meer tijd en wat meer feedback gekregen zou hebben.

Het slechtste aan deze game is EA.
Ik kan mij niet in deze review vinden maar goed smaken verschillen.
Verder ben ik het er 100% mee eens dat het nu niet meer kan met die 30fps cap, echt daar snijden ze zich zelf dik mee in de vingers want het verschil met 60 fps is enorm.

[Reactie gewijzigd door 304087 op 14 januari 2014 14:19]