Specificaties 16 speed DVD-brander met PATA-33 aansluiting - Bekijk alle specificaties

NEC ND-3500 16x (Dual-layer) Review

Nutral 17 mei 2005, 492 views

NEC ND-3500 16x (Dual-layer)

Pluspunten

• ondersteuning
  • firmware upgraden
  • goed lezen
  • prijs

Minpunten

• weinig cd en dvd op max snelheid

Media-foutgevoeligheid Score: 4
Media-compatibiliteit Score: 5
Schrijfsnelheid Score: 3
Leessnelheid Score: 2
Hij werkt prima ik heb wat dat betreft geen last van geluid. eerst vind ik het best irritant dat hij zo langzaam brand en dan moet ik de dure cd's kopen waarbij hij alleen op het eind op topsnelheid brand. die heb ik dus gevonden vind het acceptabel hij brand echt alles van cd-r tot dvd-r DL ook gewoon cd's afspelen doet hij goed dit is een goed alternatief voor de nd 3520 versie
deze cd en dvd brander kan ook op alle manieren branden

Heb jij ook een NEC ND-3500 16x (Dual-layer)?

Een 'alternatief' voor een 3520 is het nu eigenlijk niet meer te noemen. Deze laatste is al voor 45 euro te koop. Ik zie niet in waarom je geen 3520 zou kiezen boven de 3500. Dat wil niet zeggen dat de 3500 slecht is, maar ik kan me niet voorstellen dat de 3500 significant goedkoper is dan de 3520.
Inmiddels is voor rond de 50 euro de 3540 verkrijgbaar. Ik denk dat je het voor het geringe prijsverschil niet hoeft te laten...
ik snap het

ik heb 52 keer cd's en hij brand ze maar op 32 keer terwijl hij op 48 kan branden ik heb al heel veel cd geprobeerd maar er staat dat het alleen kan met mutshibushi chemical cd en dvd's voor de rest haalt hij de snelheid niet kijk dat vind ik minder
Je zegt dat hij weinig op topsnelheid brandt ?
Ten eerste, de snelheid van de schijf blijft gelijk, omdat een buitenring een grotere omtrek heeft brandt hij daar sneller. Ten tweede, gebruik je wel 16x DVD's ? Mijn 3520 brandt 8x op 12x wat dus al sneller is dan de DVD officieel kan.