Specificaties Tower/desktop met C2Q Q6600 en 4GB ram - Bekijk alle specificaties

Acer Aspire M3641 (91.D1R77.TCP) Review

Nedish 23 oktober 2008, laatste update op 23 oktober 2008, 6.686 views

Acer Aspire M3641 (91.D1R77.TCP)

Pluspunten

• Snel aan de slag
  • Goed uitelijk

Minpunten

• Geen

Features Score: 4
Acer heeft een top PC neergezet waarmee je jaren vooruit kan gaan. Het uitpakken en in gebruik neming ging heel makkelijk. Toetsenboard, Muis en beeldscherm aansluiten, netwerk aansluiten en daarna aan / uit knop indrukken.

Windows Vista werd heel snel geladen en ik kon zoo aaan de slag.

Het enig kritiek die ik heb is dat ik moest zoeken voordat ik de opties tegenkwam om de recovery DVD's te branden. Dit kan wat mij betreft beter door Acer worden aangegeven.

Heb ook inmiddels ontdekt dat Acer 2 verschillende type nummers gebruikt voor dezelfde PC. Een nummer beging met 91 xxxxxxx de ander met 92 xxxxxxx. Configuratie van beide PC's is identiek allen de behuizing van de "92" model is een paar centimeter kleiner.

Wat mij betreft tot nu toe een aanrader. (1 week in bezit.)

Heb jij ook een Acer Aspire M3641 (91.D1R77.TCP)?

Hier heeft echt helemaal niemand iets aan. Sorry hoor, maar daar is zoveel meer over te melden dan dit.

PS, ik zie dat je nieuw op tweakers bent. Kijk anders eerst bij een paar andere reviews wat je zoal kunt neerzetten en breid het dan wat meer uit. ;)

[Reactie gewijzigd door joopata op 23 oktober 2008 17:20]

Acer heeft een top PC neergezet waarmee je jaren vooruit kan gaan.
Dat ligt er aan wat je doet. Office en surfen? Jah dan kan ie jaren voor uit. Gamen? Daar is de videokaart nu eigenlijk al te langzaam voor. Verder vind ik hem duur. Zelfbouwen is een stuk goedkoper en kan je beter kiezen wat je echt nodig hebt.

[Reactie gewijzigd door Reinman op 23 oktober 2008 22:15]

Bedankt voor deze reacties. Opbouwend kritiek is altijd behulpzaam en leerzaam.

Mijn bedoeling is / was mijn algemene ervaringen te delen omdat ik geen techneut ben en bekijk e.e.a. vanuit het optiek van een concument / gebruiker. Ik ben van mening dat alle informatie en ervaringen helpt. Aangezien ik de eerst ben die iets over deze PC geschreven heb, is het altijd makkelijk om kritiek te uiten.

Ik ben het oneens met de stelling dat zelfbouw goedkoper is. De tijd dat je nodig heb om alles in te kopen moet ook in geld worden uitgedrukt. Bovendien heb ik getracht om een systeem zelf te laten bouwe en was de prijs beduidend hoger dan wat ik betaald heb.
(531,50 inclusief BTW)

Ik gebruik mijn PC niet voor gamen. De PC wordt gebruikt voor Video en foto bewerking, internet, office applicaties en mijn administratie.

De suggestie van joopata zal ik zeker de komende tijd te harte nemen en trachten mijn review verder uit te bereiden.
Ik zet in een uur een pc in elkaar op tijden dat ik anders niet betaald word. Dan is ie zeker goedkoper. Dat jij hem in elkaar wil laten zetten en dat het duurder is, kan ik nauwlijks voorstellen, dan zit je imho bij een te dure shop.
Er blijft altijd baas-boven-baas. Maar tel de kosten van de componenten maar eens bij elkaar op en houdt ook rekening met kosten van het verzamelen hiervan. Plus samenbouw en test kosten. De Acer prijs is gewoon goed (nu 538 incl. btw afgehaald bij 4Launch of Zercom).
Ik ben het eigenlijk wel Nedish eens en ik ben blij met zijn review (goed, het kan wat uitgebreider, maar toch). Met deze PC richt Acer zich ook niet op mensen die veel aan zelfbouw doen lijkt me. Ik zit een beetje rond te kijken, maar hoewel ik eerder wel eens PC's gebouwd heb kom ik nergens zo goedkoop uit als met dit ding. De tijd die ik persoonlijk kwijt zou zijn aan het uitzoeken van onderdelen, shops ed. is me veel kostbaarder dan die paar euro's die je meer betaald. Daar komt wel bij dat gamen mij ook niet interesseert, audio- en fotobewerking wel. Het enige wat me stoort is dat Vista standaard meegeleverd wordt.
Jarnim,

Ik was ook altijd terughoudend geweest als ik Windows Vista tegen kwam maar ik heb Vista op de laptop van mijn zoon een paar manded gezien en die valt 100% mee. Met deze PC ook trouwens. Tot nu toe geen vastlopers gehad. Met mijn oude PC onder XP pro bleef ik problemen houden.

Zelf heb ik de PC eerst via internet besteld maar bleek dat de winkel de PC niet kon leveren. Dus heb ik de PC uiteindelijk gehaald bij de winkel "Every day low prices and High Service" voor dezelfde prijs als die op het net voor stond. :)
Nedish, aub wat meer info:
- geluidsproductie?
- kwaliteit keyboard en muis?
- afwerking?
- heb je het open geschroefd en hoe zit het er intern uit? Foto'tje misschien hiervan?
- duidelijkheid van bijgeleverde handleidingen?
- wordt met Vista veel onnodige software geladen?
- enz.

Ik ben ook naar het ding aan het kijken. Voor zoonlief, dus standaard huiswerk, wat games (UT 3, maar niets te heftig als Crysis op turbo stand). Voor die momenteel 538 toch wel een netjes en kompleet systeem. Betwijfel of je bij zelf samenstellen, incl. de kosten van het bij elkaar scharrelen, erg veel goedkoper uitkomt.

Ja, het is misschien niet top-of-the-tweaker-range, maar nou en? Als je echt een zware pc of gamer pc zoekt, bouw je die zelf maar je legt dan veel meer geld op tafel. Interessant lijkt me bijvoorbeeld om, over een paar maanden bij gezakte prijzen, zo'n ATI HD4850 videokaart erin te zetten en dan kan je echt een hele lange tijd vooruit.
Ik vroeg me af hoeveel 3,5" HDD je erbij kan plaatsen, en hoeveel watt hij onder full load en idle gebruikt.
Hier een uitgebreide review, deze kwam goed overeen met mijn eigen bevindingen...

Nu 2 maanden in gebruik en ben erg tevreden.
Moet alleen alweer naar HDD uitbreiding gaan kijken...

Weet iemand of hier ook meer in kan dan de 750 gig per sata poort waar acer het over heeft???
Ben ik weer...

Gebeld met helpdesk van Acer... 750GB schijf per poort is het maximale :?
er is in ieder geval nog geen sotware update waardoor hij wel grotere schijven aan zou kunnen.
Ik heb in de tussentijd 2 Seagate Barracuda's van 750G per stuk er bij gekocht om toch wat ruimer in de opslag te zitten...

Is er al iemand die ervaringen heeft op deze machine met het RAID schakelen van 2 nieuwe drives??

In de Bios setup kun je namelijk niet de raid setting regelen.... slechts de overige 2 poorten inschakelen.
Als deze zijn ingeschakeld dan verschijnt er bij apparaatbeheer wel een Raid controller van NVidia namelijk...

Ben benieuwd!