Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3630QM, 8GB, 256GB) Review

ojpascal 13 november 2013, laatste update op 13 november 2013, 406 views

Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3630QM, 8GB, 256GB)

Pluspunten

• batterij
  • scherm
  • gewicht

Minpunten

• prijs

Na een half jaar werken met de macbook vond ik dan nu toch echt eens tijd om een review te schrijven. Ik gebruik mijn macbook in de trein(zit er elke dag ongeveer 7 uur in) en om te werken op school. Het eerste wat mij opvalt is het ongelooflijk mooie scherm en het gewicht, mijn vorige laptop dateert van 4 jaar geleden dus er wel erg veel veranderd. Toen ik de macbook ging gebruiken voor in de trein kwam ik al snel achter de goede batterij duur(dat met osx mavericks nog verbeterd is, zo kan je zien welke programma's veel stroom gebruiken) ook vindt ik het erg fijn dat de macbook erg dun is, wat het natuurlijk makkelijk maakt om mee te nemen. Ook kan je met het retina scherm in systeemvoorkeuren het scherm zo schalen dat het lijkt als het meer is dan 15", dit merk je wel zeker want als ik nu achter een 24" ga zitten vindt ik het scherm kleiner ogen terwijl dat het eigenlijk niet is.

Heb jij ook een Apple MacBook Pro 2012 15" Retina (Core i7 3630QM, 8GB, 256GB)?

Je geeft aan dat het een goede batterijduur heeft, maar wat moet ik me er dan bij voorstellen? 2 uur? 4 uur? 10 uur? En met welk gebruik is dat?
Als ik in de trein en op school gewone zaken als iwork doe dan houdt de baterrij het minimaal 6 uur uit.
Wanneer ga je de review schrijven? Dit is namelijk echt niet meer dan een paar regels eerste gebruikerservaring.
sorry maar dit is een van mijn eerste reviews dus als je tips,verbetering of opmerkingen hebt wil ik die graag van je horen