Sennheiser CX 250 (Zwart) Review

Biemold 12 november 2013, 1.286 views

Sennheiser CX 250 (Zwart)

Pluspunten

• Geluidsweergave
  • Bouwkwaliteit

Minpunten

• Volumeknop is glad
  • Moeilijk te zien welke kant links/rechts is

Heb deze oordopjes in februari 2013 gekocht bij de webshop van bol met een cadeaubon die had gekregen, sindsdien heb ik ze bijna elke dag in, op school, fiets, motor of gewoon thuis.

Waarom de CX250?
Ik was opzoek naar goed setje in-ears die een vrij neutraal geluid hadden en niet al te duur waren. Op Head-fi aardig aardig wat reviews gelezen maar veel modellen zijn niet in Nederland te krijgen, stuk duurder of slecht leverbaar dus viel de keuze vooral op Sennheiser modellen. De populaire CX300 en CX400 hadden volgens Head-fi behoorlijk wat bass wat met mijn diverse muziek smaak niet echt wenselijk is dus leek de CX250 mij de beste keuze.

Bouwkwaliteit
Over oordopjes is het natuurlijk een beetje lastig om de bouwkwaliteit te beoordelen maar na meer dan een half jaar gebruik in verschillende omstandigheden geen problemen ondervonden ook ziet het er ook wel aardig degelijk uit. Demping is voor normale omstandigheden prima, hoor bijna nooit omgevingsgeluid en de omgeving hoort mij ook niet. ;)

Gebruiksgemak
De CX250 word geleverd met verschillende maten siliconen dopjes zodat je de beste maat voor je oor erop kan doen. Ook heeft zit er een schuifknop op waarmee je het volume regelen, helaas is de schuifknop wel glad en glijd je vinger hier makkelijk overheen, het zou dan ook een betere keuze zijn geweest als de schuifknop textuur had of een rubbercoating. Ook staat er op de oordopjes zelf welke de linker kant is en welke de rechterkant met een L of R maar dit is natuurlijk niet te zien in het donker dus heb ik hiervoor een klein stukje tape aan het de rechter kabel gedaan zodat ik kan voelen welke de juiste kant is.

Geluidsweergave
Nu heb ik nog niet veel ervaring met in-ears maar wel met koptelefoons zoals de Sennheiser HD201, HD407 en Sony MDR-ZX700 en kan zeggen dat het geluid toch wel erg goed is voor in-ear dopjes van deze prijs. Ze doen eigenlijk niet echt onder aan de HD201 en HD407 koptelefoon. Ook zit het geluid een beetje tussen de HD201 en HD407, niet zulke hoge tonen als de HD201 kan weergeven maar ook niet zoveel bass als de HD407

Voor 25 euro is dit zeker geen miskoop, je krijgt hiervoor goede in-ears die voor de prijs alle tonen goed kunnen weergeven en niet bepaalde tonen overdrijven.

Heb jij ook een Sennheiser CX 250 (Zwart)?