Razer DeathStalker Essential Gaming Keyboard (US Layout) Review

Meulendijks89 10 november 2013, laatste update op 11 november 2013, 5.601 views

Razer DeathStalker Essential Gaming Keyboard (US Layout)

Pluspunten

• Strak ontwerp
  • Scissor switches typen fijn
  • Aantal gaming features

Minpunten

• maar dit is persoonlijk en niet te vergelijken met mechanische toetsen.
  • Letters en Cijfers zijn grijs, dit hadden ze beter wit kunnen maken.

Inhoudsopgave:
9. In gebruik
10. Drivers en ondersteuning
11. Conclusie

1. Inleiding – een stap achteruit:
Voor dit Razer toetsenbord had ik een Corsair K70, een mechanisch toetsenbord. Beter dan een mechanisch toetsenbord kan je niet krijgen maar omdat ik nog maar heel weinig game en niet erg veel typ had ik besloten de K70 te verkopen, gelukkig voor een goede prijs. Hierna ben ik rond gaan kijken voor een niet al te duur toetsenbord en uiteindelijk bij MyCom de Razer deathstalker essential gekocht voor 59,- euro. Er zijn meerdere versies van dit toetsenbord beschikbaar waarvan de essential de goedkoopste is.

2. Scissor switches
In de meeste goedkope toetsenborden vind je rubber dome switches, dit is de goedkoopste manier om toetsenborden te maken en gaat ook het minst lang mee 1-20 miljoen aanslagen.
Hierna krijgen we scissor switches, deze switches vind je bijvoorbeeld veel in toetsenborden van laptops of toetsenborden van Apple en zijn erg plat. De Razer Deathstalker serie beschikt ook over deze scissor switches. Omdat het rubber bij scissor switches minder belast wordt gaan ze ongeveer twee keer zo lang mee als rubber dome switches.

Na de rubbes dome en scissor switches krijgen we mechanische toetsen, het laatste genoemde is verreweg het beste maar meestal ook een stuk duurder. Mechanische toetsen zijn er in verschillende variante maar ik ga hier verder niet op in en meer info is te vinden in het volgende topic: Mechanische Toetsenborden Topic

Van links naar rechts: Rubber Dome switches – Scissor switches – Cherry Red Mechanische switches

3. Verpakking

4. Inhoud verpakking
- Razer toetsenbord
- Boekje
- 2 stickers

5. De eerste Indruk
Toen ik het toetsenbord uit de doos haalde was mijn eerste indruk, mooi strak ontwerp, vrij groot en erg licht.

6. Features
- 1000hz Ultrapolling
- On-The-Fly Macro Recording
- Macro Keys
- Gaming keys
- Anti-Ghosting
- Low profile chiclet keys (scissor switches)
- Razer Synapse 2.0

7. Mediatoetsen & Functionele toetsen
Dit toetsenbord van Razer beschikt ook over een aantal mediatoetsen, deze toetsen zitten onder de F toetsen in combinatie met de FN toets.

Mediatoetsen:

FN+F9 = On-The-Fly Macro Record Key
FN+F10 = Gaming mode key
FN+ Pause Break = PC Standby Key

8. Bouwkwaliteit & Vormgeving
Over de bouwkwaliteit van de Razer Deathstalker essential kan ik eigenlijk vrij kort over zijn en het is gewoon goed, niet meer en niet minder. Wel is het toetsenbord erg licht maar blijft door de rubber voetjes aan de onderkant toch goed op zijn plaats staan.

Het toetsenbord is geheel matzwart afgewerkt wat ik persoonlijk mooier vind dan een gedeeltelijk of geheel glossy afwerking.

De deathstalker heeft een polssteun die vast zit aan het toetsenbord, dus het is een geheel en je kun het niet los halen, de polssteun voelt fijn aan en heeft licht glimmend laagje met honingstructuur en een logo in het midden.

De toetsen van dit toetsenbord zijn erg plat zoals eerder gezegd, de letters op de toetsen zijn lichtgrijs, dit had ik liever anders gezien. In het donker zie je de letters wat minder goed dan witte letters.

9. In gebruik
Zoals ik eerder al vertelde kom ik van een mechanisch toetsenbord af en typ ik nu op een toetsenbord met scissor switches, het is even wennen als je mechanisch gewend bent maar na ruim een week ben ik alweer gewend aan dit toetsenbord. Als je nooit een mechanisch toetsenbord hebt gehad weet je waarschijnlijk niet wat het verschil is dus dat wordt voor vele een moeilijke vergelijking met scissor switches.

Maar ik moet zeggen dat dit toetsenbord met de scissor switches zeker niet slecht typt, het typen op dit toetsenbord met scissor switches in combinatie met de erg platte toetsen is erg goed te doen, maar dit is voor iedereen persoonlijk.. de ene vind het fijn typen en de ander vind het vreselijk.

10. Drivers en ondersteuning
Je kunt direct gebruik maken van dit toetsenbord zodra je de usb achter in je PC plaatst. Hiervoor heb je verder geen drivers nodig en toetsen zoals de mediatoetsen werken meteen.

Wel heeft Razer hun eigen software genaamd Razer Synapse 2.0 waar je verschillende settings kunt veranderen. Hier heb ik zelf nog geen gebruik van gemaakt zodra ik dat wel van plan ben zal ik hier een update over plaatsen. Meer informatie over deze software vind je hier

11. Conclusie
Voor een kleine 60 euro op moment van schrijven krijg je een goed toetsenbord met een strak ontwerp en scissor switches die toch een stuk beter zijn dan de rubber dome switches. Het toetsenbord typt lekker weg en voor het geld krijg je er toch een aantal “gaming” features bij voor degene die daar ge´nteresseerd in zijn. Enige minpunt tot nu toe is dat ze de ze de letters en cijfers wit hadden moeten maken in plaats van grijs.

heb je vragen?, ben ik iets vergeten te vertellen wat je graag zou willen weten of heb je een opmerking? Reageer dan op deze review en ik zal zo snel mogenlijk een reactie plaatsen.

Update:
Inmiddels alweer overgestapt naar een ander "mechanisch" toetsenbord omdat ik er toch niet aan kon wennen, wat ik eerder wel dacht.

Heb jij ook een Razer DeathStalker Essential Gaming Keyboard (US Layout)?

Beste
Misschien heb ik erover heen gelezen maar zijn de toetsen verlicht?
Mvg
thomas
Nee deze heeft geen verlichte toetsen, als je verlichte toetsen wilt moet je naar deze kijken:

pricewatch: Razer DeathStalker

de afbeelding bij dit toetsenbord in de pricewatch klopt niet.
hartelijk bedankt voor je snelle reactie
Geen Probleem, verder zijn de toetsenborden gelijk alleen op de verlichting na.
Ik heb een 100 dollar amazone gift card gewonnen zou het het waard zijn om deze vanuit amerika te laten komen? hij kost daar 50 dollar en het is een andere versie (volgens mij verlicht) Razer DeathStalker Expert Gaming Keyboard
Dat is de uitvoering met groene verlichting onder de toetsen.

Als het dat waard is moet je zelf beslissen, maar het is geen slecht toetsenbord hoor.
Nee dan zou ik voor de razer blackwidow expert 2014 gaan of als die net iets te duur is zal ik maar voor deze gaan