Specificaties 3,5" display, 3G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Apple iPhone 3G 8GB Zwart Review

jpm.lensen 17 oktober 2008, 994 views

Apple iPhone 3G 8GB Zwart

Pluspunten

• Interface
  • Safari
  • App store
  • Kalender
  • Scherm

Minpunten

• Vrij closed (apple bepaald)
  • Jailbreak

Sinds enige tijd, ben ik in het bezit gekomen van een iPhone 8 Gb.
Dit nadat ik erg goede ervaringen met de iPod Touch had gehad.

Ik had nog een iBook G4 liggen die ik niet meer gebruikte, en deze bood ik aan op de t.net v&a, te ruilen tegen een iPhone of een eeepc. Wel het werd dus een iPhone, met wat bijbetaling van mijn kant.

Dat ik hem had gehad, stond er nog een 1.4 firmware op, wat ik niet zo erg vond, kon ik meteen kijken, hoe dit werkte. Mijn ervaring met de upgraden kun je hier op tweakblogs vinden.

1 van de grootste pluspunten, tov de Touch vind ik de ingebouwde speaker. Nu hoef ik als ik een podcast wil luisten, niet een hoofdtelefoon in. En dat vind ik toch wel prettig. En het grappige is nu dat de nieuwe Touch, ook ingebouwde speakers heeft.

Het hele bellen/ sms deel, vind ik ook perfect werken. Het was even wennen. Maar werkt goed.

Ik moet alleen nog even kijken, hoe het op de langere termijn met bereik gaat zijn. Ik heb het idee, dat dit soms niet helemaal lekker zit.

Ook moet ik zeggen dat de App store erg goed bevalt, en je kunt nu ook een hoop programma's gratis proberen. Terwijl ik normaal gewend was, dat je altijd iets moest kopen, en dan maar hopen dat het wat was (dit was voor de Nokia N73).

Ik doe ongeveer 3 a 4 dagen met een batterij, waarbij ik niet extreem veel bel, maar wel regelmatig een podcast kijk/ luister. Vind ik heel netjes.

Ook kon ik dmv mobile me, heel makkelijk mijn contacten in de telefoon krijgen.
Van N73 dmv nokia software, naar adresboek (Mac) en dan van Mac naar mobile me. En toen dus van mobile me naar iPhone.

Het enige wat ik nog even moet proberen uit te zoeken, is of ik ook een slimme playlist kan maken, waarbij de films excluded zijn. Nu staan deze er ook tussen, en dat is niet altijd even handig.

Aan mijn Mac kant sync ik de podcasts etc. En aan mijn werk pc, de kalender. Hiervoor kan ik helaas niet "active sync" gebruiken, omdat we dit als bedrijf niet ondersteunen...

Heb jij ook een Apple iPhone 3G 8GB Zwart?

Als negatieve eigenschappen heb je:
Vrij closed (apple bepaald)
Jailbreak

Ik vind dit tegenstrijdig,omdat juist de jailbreak ervoor kan zorgen dat je ook geblokkeerde programma`s, -zoals een videorecorder met geluid-, kunt gebruiken. En zo zijn er zat andere dingen die door de jailbreak kunnen worden aangevuld. Zoals MMS, autocorrection, veranderen van themes etc.

Verder goede review, maar misschien iets aan de korte kant.