Specificaties 15,6" (1920x1080), 1,024TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

MSI GP60 2OD-037NL Review

Jelmerro 7 november 2013, 2.513 views

MSI GP60 2OD-037NL

Pluspunten

• Snel
  • Niet duur
  • Goede koeling

Minpunten

• Vrij luid
  • Ging bij mij na 4 uur kapot

Ik heb zeer recent deze laptop gekocht en vond hem meteen behoorlijk snel. De specificaties zijn echt geweldig, zeker voor deze prijs. De beeldkwaliteit is prima, 1080p en kan ook nog redelijk fel. De laptop is goed gebouwd, alleen het scherm voelt slap en de laptop vouwt mee met het scherm bij het open doen. De warmte is vrij goed geregeld, nooit boven de 50 graden celcius. Het geluid dat hij hierbij maakt is echter wel aanwezig. De accuduur heb ik zelf niet kunnen testen.
Bij mij was deze laptop namelijk binnen 4 uur gebruiken kapot, doordat windows 8 de harde schijf had 'gelocked'. Hierdoor kun je niet meer booten en herstel mogelijkheden werken geen van allen. Even opgezocht en tot de conclusie gekomen dat dit komt door outdated firmware. Iets wat ik zelf niet begrijp, omdat de laptop pas een paar maanden op de markt is. Maar als dit niet gebeurd was had ik zeer waarschijnlijk nog jaren plezier gehad van deze laptop.

Heb jij ook een MSI GP60 2OD-037NL?

ja, had hem bij informatique besteld, prima service van hun kant, gewoon geld terug.
en de asus N550 net binnen :)
Eind september deze laptop besteld en ging bij mij ook na een paar uur kapot.
Gebeld met MSI en heb een RMA aangemaakt waarna ie naar Polen is opgestuurd.
Volgens MSI was het de hybride schijf die defect was.
Bijna 5 week heb ik moeten wachten op mijn laptop.
Toen ik hem eindelijk terug had was het weer mis en is ie weer opgestuurd.
De laptop heb ik gekocht bij ComputerPirates.com
Ik zou deze laptop niet aanbevelen in ieder geval.
jammer dat er zoveel problemen mee zijn. leek mij een mooie laptop.
Volgens MSI was het de hybride schijf die defect was.
Dat zeiden ze bij mij ook inderdaard.
Ik las ergens dat die hybrid disks nog niet compatible zijn met windows 8,
weet alleen niet of dit volledig klopt, maar zou best kunnen.
ik gebruik deze laptop al een paar maanden zonder echte problemen, heb wel een paar keer een bluesod gehad maar dat kwam doordat bepaalde spellen niet goed ondersteund worden.
ik ben er best tevreden mee.
Das mooi :)
Ik was er ook behoorlijk tevreden mee, totdat die ermee ophield.
Had hier nog jaren mee door gekund,
maar heb nu dus de N550LF :)
Inmiddels mijn MSI GP60 weer terug.
Volgens de helpdesk was er niets mis mee deze keer |:(
Updates er weer op wat +/_6 uur duurt.
Vervolgens na 4 uur weer hetzelfde.
Eerst valt het netwerk uit en nadat ik hem daarna opstart gaat ie ongeveer anderhalf uur configureren.
Krijg vervolgens de melding POWER STATE FAILURE.
Ik stuur de MSI GP60 geen 3de keer op naar Polen en ga mijn geld terugvragen bij ComputerPirates.com.

Wordt vervolgd..........
Ik had na dag 1 hetzelfde probleem.
POWER STATE FAILURE.
Besteld bij informatique, ik heb heb geboot, en sindsdien loopt hij als een trein.
Prima laptop voor de prijs
Als jullie er nog problemen mee hebben, ik zou de GE of GT serie van MSI nemen. Deze zijn dan wel een stuk duurder, maar m'n vriendin en ik hebben nog nooit problemen gehad met deze units.
De reden dat je daar geen problemen mee hebt, is omdat daar geen hybride hdd in zit, met ssd swap.
Voor zover ik weet is dat bij iedereen die deze laptop heeft gehad, het probleem geweest. de momenten dat die nog werkte, was die wel heel snel.
Ben dus niet zozeer geen fan van de laptop, had net zo leuk deze gewilt, maar de SSHD die het dus begaf.