Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-DS6500 (Zwart) Review

Shademaster 3 november 2013, laatste update op 3 november 2013, 5.469 views

Sony MDR-DS6500 (Zwart)

Pluspunten

• Grote WiFi Range, kan door 2 muren heen en ik haal er 50 meter + mee.
  • Lange batterij levensduur: 20 uur ongeveer.
  • Optical input zorgt voor noiseloze overbrenging van geluid op de receiver.
  • Geluid is zeer crisp in de gehele range.
  • Mooie slicke look, ik gebruik de koptelefoon icm een Oculus Rift voor zakelijke klanten en ik krijg vaak complimenten over de koptelefoon.
  • Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik en heb nog geen 1 nadeel kunnen ontdekken. Je krijgt zeer zeker een probleemloos goed product voor je geld.

Minpunten

• Geen, het product doet precies waarvoor ik het gekocht heb.

Ik houd het kort vanwege het feit dat ik slecht in reviews schrijven.

Ik heb deze headset gekocht om 2 redenen:

-WiFi gebaseerde wireless functionaliteit om ruis en delays te voorkomen.
-Heel goede geluidskwaliteit.

Deze hoofdtelefoon doet beidden heel erg goed. Daarnaast was ik pleasantly surprised dat het batterij leven 20 uur is!

Positieve punten:

-Grote WiFi Range, kan door 2 muren heen en ik haal er 50 meter + mee.
-Lange batterij levensduur: 20 uur ongeveer.
-Optical input zorgt voor noiseloze overbrenging van geluid op de receiver.
-Geluid is zeer crisp in de gehele range.
-Mooie slicke look, ik gebruik de koptelefoon icm een Oculus Rift voor zakelijke klanten en ik krijg vaak complimenten over de koptelefoon.
-Ik heb hem nu 2 maanden in gebruik en heb nog geen 1 nadeel kunnen ontdekken. Je krijgt zeer zeker een probleemloos goed product voor je geld.

Negatieve punten:
-Geen, het product doet precies waarvoor ik het gekocht heb.

Zoals je kunt lezen doet deze koptelefoon precies waarvoor je hem koopt. Ik voor de aanschaf best wel huiverig voor dit model aangezien er zeer weinig WiFi gebaseerde koptelefoons zijn. De kans dat je een slecht werkend product koopt als het een van de weinige is in zijn klasse is daardoor des te groter.

Gelukkig kan ik mededelen dat dit zeer zeker niet zo is :) .

Als iemand vragen heeft beantwoord ik ze graag in de comments!

Nogmaals mijn excuus voor mijn amateuristische review. Ik ben er gewoon erg enthousiast over, dat ben ik bijna nooit.

Heb jij ook een Sony MDR-DS6500 (Zwart)?

Hoe is de lip sync bij films?
Perfect. Er is totaal geen waarneembare lag aanwezig. Ik heb hiervoor meerdere bluetooth koptelefoons gehad en deze hadden allemaal een soort van audio delay. Deze niet. :)
Hoe werkt de virtuele 7.1 die het apparaat beloofd?

Kun je ondanks dat het "nep" is, toch goed onderscheiden waar het geluid precies vandaan komt? Ik twijfel namelijk tussen het kopen van een echte 7.1 headset, of toch maar een virtuele die het kwa frequentie bereik een stuk beter doet. In bepaalde games vind ik het een enorme voorsprong om te kunnen horen waar een geluid vandaan komt, vooral in games waar de vijand je kan besluipen.
Ik ga dit maandag even voor je testen.
Ik ben wel erg benieuwd naar het "diepe" geluid van deze hoofdtelefoon. Klinkt de bass goed of is het wat blikkerig? Ik was niet echt op zoek naar een hoofdtelefoon maar zie nu een hele mooie aanbieding bij Ibood (¤99)
Hier hetzelfde! :-) Ik vraag me ook af of deze niet te zwaar begint te wegen/drukken na het langer dragen...
Uit de doos klinkt de kop telefoon aan mijn oren niet gebalanceerd. Na een kleine boost in de laag en hoog in de equalizer kwam het geluid heel goed op mij over. Dit gaf mij het beste effect. Harde knallen in games komen nu heel indrukwekkend over en je hoort toch heel duidelijk verschil tussen lossless muziek en een 256kbps MP3. Ik kom uit de afmix wereld en met de kleine aanpassing in de equalizer kon ik over de gehele bandbreedte een perfect gebalanceerde sound creëren. Het geluid klinkt nooit blikkerig, juist warm en dynamisch. Zelfs op maximale sterkte is er geen waarneembare vertekening aanwezig.

Ik heb vaak de koptelefoon de hele dag op zonder enige discomfort. De vorm van de schelp is heel ergonomisch naar je oren gevormd en verdeeld de druk heel egaal over je oorschelp. Ook drukt de koptelefoon je oorschelp niet tegen je schedel maar valt deze er juist precies omheen waardoor je geen 'warme' oren krijgt.

De 40mm drivers bieden zeer zeker genoeg punch!

Als jullie vragen hebben hoor ik het graag!

[Reactie gewijzigd door Shademaster op 28 december 2013 18:34]

Beste Shade,

Een wat gekke vraag wellicht, maar om er zeker van te zijn dat ook mijn flaporen binnen de pads passen: zou je de binnenafmetingen (breedte, hoogte, diepte) van de oorcups kunnen opmeten?
Natuurlijk kan dat, ik zal het morgen meteen even voor je doen.
Niet om opdringerig te doen, maar ben je het toevallig vergeten?
Kan je me vertellen welke equaziler je gebruikt en wat je precies hebt aangepast?
Ik ben een noob wat betreft audio dus ik kan je hulp echt goed gebruiken :)
Is het mogelijk om een definitieve aansluiting te maken, zodat je niet steeds hoeft in te pluggen? Wij hebben een Samsung 3D Smart TV en 3D BluRae speler en een Horizonbox van UPC.
Graag je advies!
Achterop het basis station is een gewone tulp aansluiting en een optische aansluiting aanwezig. Dat zijn 2 aansluitingsmogelijkheden.

De koptelefoon zelf gaat ongeveer 20 uur mee kwa geluid. Opladen doet ie door hem op het station te plaatsen evenals syncen als de verbinding voor lange tijd verbroken is. Dit syncen kost ongeveer 1 seconde.

Veel succes!
Bedankt voor de reactie, maar waar sluit ik de kabel aan ik zelf dacht aan de bovenst.TV, of moet je een koppeling maken op de BlueRay voor het afspelen van een 3D film? Ik wilde n.l.maar 1 aansluiting doen, het is zo'n gedoe om steeds te moeten wisselen. ;)
Sorry voor de herhaling, ik verwacht de headphone één dezer dagen.
Op welk v/d drie apparaten is nu de beste aansluiting voor vast. zie begin draadje :)

[Reactie gewijzigd door gees op 3 januari 2014 16:22]

Vanmiddag deze headphone ontvangen. Op mijn nieuwe SmartTV Samsung zit geen digit.out aansl. zoals het megeleverde kabeltje heeft. Wat kan ik nu doen? ;(
Heb toch de juiste aansluiting op de TV gevonden,en ben zeer tevreden met de ontvangst!.
Hoi,

werkt deze met ook met een ps4?
Beste Shademaster,

Heb jij ervaring met wegvallen van het signaal, of slecht ontvangst of ruis?
Ik heb namelijk slechte ervaringen met vergelijkbare producten, en ben op zoek naar eentje die geen ruis op de achtergrond weergeeft. En ook niet wegvalt om de zoveel minuten.

Het geluid, dat gaat via Wifi connectie lees ik. Botst dit niet met andere Wifi netwerken in je gebouw?

Groet!
Hey thedude182,

Ik kan je vertellen dat ik geen enkel connectie probleem heb meegemaakt van welke aard dan ook. Ook ontstaat er nooit ruis. Dit komt denk ik omdat de koptelefoon een digitaal signaal omzet naar een analoog signaal. Als er geen digitaal signaal meer is dan stopt het geluid gewoon ipv dat er ruis optreed. Ik heb het nog nooit meegemaakt.

Ik heb een stuk of 20 wifi netwerken in het gebouw op vrijwel elk kanaal en 4 magnetrons dicht bij de ontvang unit. Geen van allen hebben ooit enig effect gehad op het bereik. Ik denk daarom ook dat de WiFi module op 5Ghz draait ipv 2,4Ghz.

Hij valt ook nooit weg. Hij verliet wel pairing als je hem een half uurtje zonder geluid ergens neerlegt. Ik heb het batterij leven ooit getest maar ik heb een keer 13 uur met de koptelefoon opgezeten zonder een batterij melding te krijgen.

Ik test de koptelefoon wel eens door ermee de trap af te lopen en het wifi signaal rijkt precies net zo ver als die van mijn Apple wifi router. Ver genoeg dus :-) .

Veel succes! Ik weet zeker dat je er geen miskoop aan zult doen!