Specificaties Bedraad Qwerty met standaard toetsen - Bekijk alle specificaties

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo Review

TweakedTea 1 november 2013, laatste update op 2 november 2013, 16.034 views

CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo

Pluspunten

• Zeer goede vormgeving.
  • Toetsen voelen solide aan.
  • LED verlichting is niet storend/overdreven.
  • Zowel Muis als Toetsenbord voelen stevig aan.
  • Strakke prijs!

Minpunten

• Verpakking mag iets meer ''Luxueus'' uiterlijk krijgen.
  • Onder OS X werkt de toetsenbord verlichting niet.( Heb ook een ''Hackintosh'' )

Vandaag dit set in ontvangst mogen nemen voor Project Blue.

Bedankt Ruben van Cooler Master voor dit uitstekende set!

Verpakking:

De doos oogt een beetje saai, mocht misschien een iets meer ''luxueus'' uiterlijk hebben, maar het gaat om de inhoud!

In de doos zit het volgende:
- Toetsenbord
- Muis
- Instructieboekje
- Plastic om het Toetsenbord en de Muis :)

Ergonomie:
Heb het product getest op zowel OS X Mavericks als op Windows 8. Verder maak ik dan ook gebruik van een Apple Wireless Keyboard en een Magic Mouse.

Eventjes terug naar de Devastator. Het toetsenbord ziet er dan wel heel mooi uit, maar hoe typt hij nou? Het toetsenbord typt zeer fijn! De toetsen zijn mooi verlicht en voelen zeer ''relaxed'' aan, voor de mensen die blind typen is de verlichting overbodig, maar het geeft wel een stoer effect. De toetsaanslagen zijn ietsjes zwaarder als het Apple Wireless Keyboard maar nog steeds lichter als de andere toetsenborden hier in huis. De weerstand van de toetsen is precies goed, ik moest gisteren nog een werkstuk afmaken en dacht; waarom niet gebruik maken van het Devastator toetsenbord? Na een lange type sessie van 2 uur geen last van mijn polsen en vingers, terwijl dit bij mijn Apple Wireless Keyboard wel het geval is. Het enige dat ik mis bij dit toetsenbord is een polssteun, dit is een optie die misschien toegevoegd zou kunnen worden.

Functionaliteit:
De functionaliteit is vrij standaard, er zitten geen extra ''Game'' knoppen op en werkt precies het zelfde als elk ander toetsenbord of muis. De Scroll-lock toets is voorzien van 2 verschillende functies, uiteraard Scroll-lock en het aan/uit zetten van de toetsenbord verlichting. Het zelfde geld voor de Muis.

Precisie:
Ik heb dit getest tijdens een potje Battlefield 4. De muis is door zijn 3 standen zeer goed instelbaar: 800 DPI, 1600 DPI of 2000 DPI.
Tijdens een potje Conquest vond ik 800 DPI net iets te weinig en 2000 DPI net iets te precies! Ik heb dan ook gekozen voor 1600 DPI.
Er is geen lag te bekennen, tot zo ver ben ik zeer tevreden.

Vormgeving:
Zowel het toetsenbord als de muis zijn zwart met glimmende accenten, de muis is afgewerkt met een zeer fraai patroon dat oplicht als de LED verlichting aangaat.
De toetsen zijn zwart met een donker aangegeven benaming zoals bijvoorbeeld: Capslock, W,S,A,D etc. deze lichten mooi op als de LED verlichting aanstaat.

Bouwkwaliteit:
Precies zoals de rest van de Cooler Master spullen die ik in mijn bezit heb, voelt stevig en degelijk aan en doet wat het moet doen!

Prijs:
Ik mag hier niets over zeggen, heb het toetsenbord gekregen voor Project Blue. Ik zou met liefde en plezier 40 Euro neertellen voor dit setje!

Heb jij ook een CM Storm Devastator - Gaming Gear Combo?

Ik zou dit product graag willen kopen, maar ik ben gewoon om met een azerty toesenbord te werken. Dus mijn vraag zou je het kunnen kopen als azerty of kan je het toesenbord gewoon kunnen omzetten naar een azerty?

Alvast bedankt.
Ik heb voor je gezocht en kan nergens een andere layout vinden, alleen QWERTY is beschikbaar. Misschien toetsen loshalen en omwisselen? In windows aangeven dat je AZERTY layout wil, denk dat dat de enige optie is.
Danje voor je antwoord en zel dit zeker proberen. :)
Ik zou gewoon omgaan naar qwerty, logischer en beter. En ik werk probleemloos ermee in BelgiŽ
Als je je computer afsluit met de verlichting aan, gaat deze dan ook weer aan als je je computer weer aanzet?
Bij mij is dit niet het geval, geen idee of daar een instelling voor is.. Wat ik tevens merk is dat de spatie toets minder snel ingedrukt wordt dan de andere toetsen, ik heb dus best veel last van woorden die aan elkaar 'gekleefd' lijken.. echt super irritant :/ Zit er sirieus over na te denken om een andere te kopen, maar ik geef het nog een paar weken om te kijken of er wat verandering in komt.
Bij mij ook niet, maar dit komt volgensmij doordat mijn moederbord dit uit zet, aangezien de verlichting bij opstarten kort aangaat en daarna weer uitgaat. Als ik de stekker er uit trek en daarna weer terug steek gaat de verlichting wel gewoon aan. Wat betreft de spatiebalk, ik heb hier ook last van. In het begin leek het erger dan nu, maar het gebeurt zo nu en dan nog wel.
Ik ben het niet helemaal eens met je "Verpakking mag iets meer ''Luxueus'' uiterlijk krijgen." stelling. Gameproducten worden gekocht op hun functionaliteit. En hoeven om deze reden dan ook geen fancy doosje te hebben om de potentiŽle koper te overtuigen. Ik heb hier ook een heel stuk over geschreven bij mijn eigen XTD review.
Daar heb je helemaal gelijk in, Vooral voor producten met een lagere prijs hoeft de verpakking er niet super luxe uit te zien.

Prima review, Een tip: foto's zouden wel heel veel toevoegen!
Bedankt voor je reactie. Dit is een persoonlijke mening, dus daar laat ik het ook bij. Vind dat de doos zelf iets ''mooier'' had mogen uitzien, vind het een beetje basic.
Ik heb er met sinterklaas een gekregen. Erg tevreden over. En ik vind die muis er echt heel goed uitzien.
Veel plezier met het setje. Voor de doorsnee gamer is dit meer dan genoeg :)
Ja deze gaat dan ook weer aan ( bij mij wel ). De muis verlichting is niet uit of aan te schakelen dus deze gaat vanzelf altijd aan. Het toetsenbord is daar in tegen wel regelbaar. Heb dit nog niet uitgeprobeerd :)
en hoe is het met de spatiebalk zoals hierboven wordt beschreven? (Ndrenth)

en hoeveel aanslagen tegelijk zijn max bij dit toetsenbord? Ik kan het nergens vinden op de site van de fabrikant en vind dat juist een belangrijke specificatie...

[Reactie gewijzigd door Francisbe op 5 maart 2014 21:15]

Op andere reviews zegt men dat het een 2KRO toetsenbord is. Minpuntje dus. Maar met zo'n prijs moet je ook niet anders verwachten.
Specificaties zijn inderdaad niet compleet, zou het niet durven zeggen hoeveel aanslagen tegelijk er mogelijk zijn. Spatiebalk is hier gewoon het zelfde als de andere toetsen. In het begin deed deze ook erg vaag, maar sinds een paar dagen gaat hij net zo goed als de rest van de toetsen.
Heb dit setje ook, Twee min punten vind ik dat wanneer je verlichting van het toetsenbord uit doet de toetsen niet te lezen zijn (ik kan blind typen dus geen probleem) een probleem voor de persoon die niet blind kan typen. (zelf geen last van) - punt 2; De muis led is niet uit te schakelen - zelfs als ik de pc uit heb staat de led te branden - ik moet dan echt de stroom schakelaar omhalen om dit uit te zetten.

Verder ben ik het met je eens, typt zeer relaxt en voor de prijs heb je veel waarde.
is dit ook azerty of alleen qwerty ??? :?