Shure SE215 (Transparant) Review

mr.DJ95 30 oktober 2013, 888 views

Shure SE215 (Transparant)

Pluspunten

• Geluid, erg helder en strak
  • Bouwkwaliteit, mooie kabel en goede plug
  • Modulaire opbouw, mogelijkheid tot het verwisselen van de oortjes/speakers en het verwisselen van de kabel.
  • Accessoires, opberg tasje, schoonmaak dingetje en andere pasvormen

Minpunten

• Prijs, het blijft toch 100euro wat je uitgeeft
  • Moeilijk snel in je gehoorgang te plaatsen
  • Kabel de eerste paar keer lastig om langs je oorschelp naar beneden te laten lopen.

Ik zal even in het kort wat over mijzelf vertellen, ik ben 18, werk als IT'er bij een detacheerder en ben een echte audiofiel. Thuis luister in Flacjes op een setje Wharfedales in combinatie met een Onkyo versterker vanaf mijn Dune D1.
Wegens mijn liefde voor muziek en hobby gezocht naar een in era headphone voor produceren en nieuwe nummers te ontdekken in openbare ruimte.

Na lang wikken en wegen of ik 100euro over zou hebben voor een headset toch maar besloten om te gaan kijken welke het dan zou moeten worden.

Voor een prijs van rond de 100 euro heb je aardig wat opties alleen mijn keuze was gevallen tussen Aiaiai Swirl en de Shure SE215. De Aiaiai vanwege erg goede ervaringen met de TMA-T1 van hetzelfde merk en de shure omdat ik daar erg goede ervaringen van hoor van mede producers en DJ's.

Over de Shure SE-215 alt genoeg te zeggen, ik zal het ongeveer onderverdelen in hoofdstukken maar omdat mijn nederlands niet helemaal meer 100 is zullen jullie genoeg fouten tegenkomen.

Geluidsbeeld

Het geluidsbeeld is erg belangrijk voor mij, zeker als ik aan het produceren ben. Wat ik merk bij de Shure is dat het laag strak maar niet overdreven is, dit is ideaal om je bassin goed te krijgen.

De hele hoge tonen vond ik wat afwezig maar een paar Hz daaronder maak die alles weer goed, van hoog naar laag klinken de in ears gewoon spectaculair, ik vind ze af en toe gedetailleerder dan mijn KRK RP6 G2 en Aiaiai TMA-T1 ook al gaan die nog wat lager.

Gebruiksgemak

Het gebruiksgemak vind ik niet helemaal je van het, zeker de 1ste keer zit je te kijken hoe ze in je oren gaan, dit moet met het draad naar boven anders zitten ze on-natuurlijk.
De Shure's hebben eerste 10cm een stugge kabel vanaf het oortje hierna volgt de normale kevlar kabel zoals dat in de productomschrijving staat. zeker die 1ste 10cm buigt vrij lastig en aangezien ze over je oor aan de achterkant naar beneden moeten komen blijven ze af en toe erg lastig zitten, na langer gebruik zullen ze de vorm van dje oorschelp aannemen en zullen ze prima blijven zitten.

Uploaded with ImageShack.us

De 3,5mm plug is erg stevig, een stuk steviger dan de Sennheiser 300II die ik hiervoor gebruikte. De sennheiser was na een zomer gebruik ook niet meer lekker in gebruik omdat de plug een draadbreuk kreeg. Dit euvel heb ik 3 keer gehad en ik kreeg elke keer gelukkig wel een nieuwe van sennheiser.

Accessoires

Bij de Shure SE-215 krijg je een heel handig opberg tasje die ik nu ook meteen gebruik om mijn USB sticks, SD kaarten en 6.3mm pluggen in te bewaren als ik ergens in het land moet draaien ook zitten ze hierin als ze in mijn aktetas als ik naar het werk ga.
Bij de Shure krijg je in totaal 6 pluggen (5 in het zakje en 1 op de oortjes al gemonteerd) Dit zijn 3 foam achtige pluggen en 3 silliconen, de foam pluggen sluiten je gehoor volgens share 90% af. Die 90% kan ik niet controleren maar ik hoor vrij weinig meer met de oortjes in.

• Apple Macbook Retina 15inch
  • Focusrite 2i2
  • Pioneer CDJ-2000
  • Pioneer DJM-2000
  • Samsung Galaxy S4

Heb jij ook een Shure SE215 (Transparant)?

Ik was mezelf toevallig aan het afvragen hoe deze oordopjes het zouden doen tijdens het draaien. Hoe bevalt dit jou tot nu toe? Kun je ondanks dat er veel geweld uit de speakers komt toch lekker beatmatchen met deze oordopjes, of grijp je toch altijd naar een goeie DJ hoofdtelefoon?

En hoe zou je het laag beoordelen in vergelijking met je KRK RP6 monitoren? Ik heb zelf namelijk ook KRK's en deze speakers zijn net zoals ik niet vies van wat meer laag.

Het is toch een duur setje (Relatief begrip, maar in mijn geval in ieder geval wel!) dus zou graag wat meer willen weten.

Alvast bedankt!
Hallo Huppol,

Ik ben echt verliefd op de Shure's ook tijdens het draaien. Alleen ik wil mijn monitoren ook kunnen horen tijdens het draaien, zodat ik er nog een beeld van het geluid in het publiek bij heb als het ware. Ze gaan echt super gecontroleerd laag t.o.v. de RP6G2, ik heb sowieso altijd mijn AiAiAi tma-t1 in m'n tas zitten voor het geval dat.

Als je verder vragen hebt hoor ik het graag!
Bedankt voor de hulp! Ik ga ze vanavond bestellen. Ben alleen nog aan het twijfelen tussen zwart en transparant :)
Transparant vind ik heel erg stoer
Ik zit deze te overwegen om te bestellen, aangezien ik iedere dag naar school moet fietsen langs een grote weg vielen deze me op door de noise canceling. De standaard oortjes van samsung zijn echt crap en aangezien ik best wat geld wil neer leggen voor goed geluid vind ik deze er ook nog eens goed uitzien. Ik luister vooral indie rock, en DnB. Kan je deze in je broek zak doen zonder bang er voor te zijn? Of moeten ze echt in het tasje (wat ik geen probleem zou vinden)
Zijn deze de juiste voor mij?

thanks, Kay
Ze hebben voor zo ver ik weet geen actieve noise canceling maar ze dempen wel behoorlijk goed, ik sluit me volledig af van de buiten wereld met de Shure's. Ik raad zeker aan om ze in het tasje te stoppen, zeker omdat de rubber pads een beetje plakken na gebruik en je wilt geen broekzak stof/zand/rommel in je oor kanaal.
Ik weet niet of je de Shure oordopjes al hebt aangeschaft maar ik raad ze echt aan! Zelf heb ik ze nu een maandje of twee en zat in het begin ook erg te twijfelen over welke oordopjes ik nou zou aanschaffen ( niet vanwege de prijs maar meer vanwege de keuzes die er zijn ).

De Shure SE215-cl is elke cent waard in mijn ogen, mooi design, een helder strak geluid, de bass is niet te heavy (dus geen basshead phone maar je zou de bass wel voller kunnen maken door een Fiio cable aan te schaffen of een amp te gebruiken)
Je wordt helemaal afgesloten van de buitenwereld als je de juiste earbuds gebruikt dus hier moet je eventjes een paar testen mee doen tot je de juiste voor jou oor hebt gevonden.
Het in doen is in het begin wel wennen maar na verloop van tijd weet je niet meer beter. Een tip die ik je kan geven is om even een filmpje op youtube te kijken hoe je ze in moet doen en dan zelf even voor de spiegel te oefenen zodat je ziet wat je doet.

Ik las ook op internet (voordat ik ze aanschafde) dat deze earphones totaal niet geschikt zijn voor sporten maar dit is echt de grootste onzin ooit! Dit zijn voor mij juist de eerste earphones die heerlijk zijn om mee te sporten! Blijven lekker strak zitten en ik hoor niks wat er om me heen gebeurt... heerlijk!

Enig minpuntje wat ik vind aan deze earphones is dat de kabel behoorlijk lang is maar dit is mierenneukerij en heeft ook met de situatie te maken wat je doet.

Succes!
Tof voor de lange reactie.

Ik heb ze denk ik nu een week in gebruik en heb ze continue in ga had. Wat een top earbuds. Ik wil nooit meer terug. Ik had ze bij het mountainbiken en hoorde hele maal niks, alleen me muziek (wat achteraf toe heeft geleden dat ik mijn derailleur kapot trapte, wat natuurlijk me eigen fout was). Zelf kan ik ze voortaan blind in doen. Maar als je andere mensen ze in wilt laten doen zitten ze echt 5 minuten te kloten.
De bas was in het begin trouwens een beetje zwak dat klopt. Maar met de equalizer op Spotify heb ik hem goed naar mijn voorkeur kunnen afstellen.
Wat je zegt over het design en bouwkwaliteit ben ik ook erg te spreken. Ze voelen echt aan of het van high end materiaal is gemaakt, wat natuurlijk ook wel deels klopt.

Al om al wil ik niet meer terug. Perfect
Thanks voor de snelle reactie

Ja dat is geen probleem, een zulke dure oortjes vergen ook wel wat bescherming

in de loop van tijd nog wat klachten er over gehad?
Nee, alleen dat ze steeds beter gaan klinken zeker met een krachtige bron.
heb jij ook dat het de letters shure vervagen?
ik heb ze nieuw over marktplaats gekocht dus ongeopend voor 50 euro, alles ziet er gewoon echt uit en zo alleen de letters shure daar zitten wat krasjes door heen dus daarom even die vraag