Jabra Talk Review

Ursamajor 29 oktober 2013, 482 views

Jabra Talk

Pluspunten

• Klein
  • Licht
  • Goede verbinding

Minpunten

• Eargel gebruik staat niet in de handleiding
  • Kort kabeltje aan de lader

Voor gebruik i.c.m. m'n Samsung Galaxy Note 2 was ik op zoek naar een headset die makkelijk in en uit te doen is en waar je muziek / radio naartoe kunt streamen. Uiteraard voor een redelijke prijs.

Geluidskwaliteit
De geluidskwaliteit viel mij allerzins mee! De spraak in een telefoongesprek is helder en ook gesproken radio komt goed door.
Muziek wordt ook prima weergegeven. Voor een youtubefilmpje o.i.d. is het goed genoeg. Als ik echt muziek wil luisteren, gebruik ik wel de originele bedraade dopjes die fantastisch klinken

Draagcomfort
Het draagcomfort is prima. Ik gebruik m zonder oorhaak, omdat dat makkelijker in en uit stoppen is (hoe je dat ook noemt). Er zitten 2 oorhaken in de doos. De een is wat groter dan de ander. ook zitten er 2 extra eargels in die het dragen zonder oorhaak mogelijk maken. Echter hoe je die precies moest gebruiken (een voor het linker oor en een voor het rechter oor) kon ik niet in de handleiding terugvinden. Uiteindelijk ben ik er wel uitgekomen.

Verbinding
Zonder obstakels is de verbinding goed en blijft de geluidskwaliteit in takt. Bij het lopen naar de koffieautomaat op mijn werk viel zoals verwacht de verbinding weg (telefoon lag op het bureau), maar werd snel hersteld en streamde de muziek gewoon weer door.

Als je het toestel aan zet, is er snel een verbinding. Dat wordt door een gesproken tekst door de headset ook verteld.

Ook met de ultrabook is de verbinding makkelijk op te zetten en de geluidskwaliteit prima.

Overige
Aan de achterkant van de headset zitten 2 ledjes die alleen even oplichten als het nodig is. Een batterij indicator en een verbindingsindicator.

Heb jij ook een Jabra Talk?