TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7 Review

futurechild 26 oktober 2013, 3.393 views

TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7

Pluspunten

• Groot bereik
  • Goed instelbaar
  • Gigabit lan en wan

Minpunten

• Wifi doorvoer hapert.
  • USB ondersteuning niet af.
  • Zeer slechte ondersteuning van helpdesk/e-mail support

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 4
Het router is goed te configureren via de web interface met voldoende instel mogelijkheden.

Helaas is de firmware blijkbaar nog niet af gezien dat bij gebruik van aes encryptie de wifi verbinding op zowel 2,4 als 5GHz zeer regelmatig hapert.
Hierbij blijft de wifi verbinding in stand maar lijkt het alsof het router geen data ontvangt of terug stuurt.
zonder gebruik van aes gebeurt dit ook, zij het veel minder vaak maar wel ervaar ik regelmatig een vertraging van 2 a 3 seconden voor een webpagina geladen wordt.

De usb ondersteuning lijkt ook niet helemaal stabiel te werken, dit resulteerde bij mij in niet altijd toegankelijke netwerk mappen, gelukkig heb ik een nas staan dus mis ik niet veel aan deze functionaliteit

Deze problemen heb ik eerst meerdere keren via e-mail aangemeld zonder enige reactie terug te mogen ontvangen, vervolgens gebeld met de (engelstalige) helpdesk, die deze problemen niet echt serieus namen.
Het antwoord was dat ik maar op een update moest wachten.

Helaas wil mijn leverancier het modem niet terugnemen (kan ik ook best begrijpen want ik ben al 5 weken met deze klachten aan het sukkelen) anders had ik hem omgeruild voor een merk waar de fabrikant wel fatsoenlijk zijn producten ondersteunt en zijn klanten te woord staat.

Heb jij ook een TP-Link AC1750 Draadloze dual-band gigabit router Archer C7?

er is al een nieuwe firmware uitgebracht voor deze router, in het begin als ik een download starte storte de snelheid geheel in elkaar.
na de nieuwe up-date is dat verholpen, maar dat nog niet alles naar behoren werkt klopt wel.
heb al de nodige problemen gehad met deze router.

eric.
Dit was ook bij mij het probleem direct na het uitpakken.
Deze klacht was ook bij mij opgelost door een firmware update naar de laatste versie (130729).

Ik heb vanmiddag eindelijk van mijn leverancier accoord voor een rma gehad waarvan ik gebruik zal maken om het apparaat om te ruilen voor een ander merk.
Voor mij in ieder geval de laatste keer een tp-link, niet vanwege de slechte producten (de hardware is op zich wel goed) maar vanwege de slechte web- en helpdesk support.