Samsung Galaxy Core Duos (GT-I8262) Blauw Review

jarl 25 oktober 2013, 2.822 views

Samsung Galaxy Core Duos (GT-I8262) Blauw

Pluspunten

• Als je geen last hebt van de crashes gewoon een gemiddeld goed toestel

Minpunten

• crashes

Dit toestel is niet voor de nederlandse markt en dat kan afhankelijk van je provider problemen geven. Ik heb het toestel met KPN en Tele2(t-mobile) gebruikt en dat geeft problemen. Eerst 6-8 keer per dag crashed het toestel met de melding Ramdump. Toestel is opgestuurd en daar hebben ze de software vervangen door de luxemburg versie en nu geeft het toestel geen rampdumps meer maar herstart het uit zichzelf en moet je alle codes weer invoeren met ongeveer dezelfde frequentie (6-8x per dag). Werk je met 1 sim dan heb je geen probleem, een collega heeft hetzelfde toestel met KPN en Vodafone en heeft ook de ramdump alleen veel minder frequent (max 1x per week) het is kennelijk afhankelijk van de netwerken die je gebruikt.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Core Duos (GT-I8262) Blauw?

-update-
De problemen lijken verholpen door andere software.
op het toestel staat nu:
Android versie:
SMP PREEMPT Wed Jul 17 15:02:15
KST 2013
Buildnummer:
JZO54K.I8262XXAMG5
Zie ook mijn reactie iets verder naar beneden.
Wederom een nieuw toestel. Nu via coolblue. Zou een benelux-versie zijn. Ik heb nu precies dezelfde specificaties als Jarl van 5-11-'13. Problemen hetzelfde. Toestel reset zichzelf continu. Jammer, mooi ding, maar werkt gewoon niet (voor mij) in NL...
Inmiddels heb ik een Acer Liquid E2 duo gekocht. Op de doos valt al meteen op dat er een lange lijst met Operated by-landen staat. Hier staat NL tussen. Ik heb het toestel 1,5 week en geen problemen. Als alternatief kan een ieder deze dus overwegen!
Ik heb dit toestel ook sinds een paar maanden. Toestel herstart zichzelf div. keren per dag. 2x naar Samsung/Dynafix gestuurd, zonder resultaat. Terug naar Belsimpel en die hebben een nieuw toestel gestuurd. Dit is echter parallelimport en via Samsung-desk hoorde ik, dat het eigenlijk niet de bedoeling is dat die toestellen hier verkocht worden omdat updates dan ook niet betrouwbaar zijn. Nieuwe toestel vertoonde binnen 12 uur dezelfde problemen. Mijn kernel en buildnr zijn hoger, dus nieuwer, maar niets dan ellende dus. Ik ga proberen er vanaf te komen en raad iedereen aan goed te informeren of zijn 'goede' deal soms een buitenlands toestel betreft. Kan dus wel eens niet gaan werken... Ik heb trouwens Tele2-data en Voda voor telefoon. Andere combi en dus ook problemen. Bezint...
Beste Jarl,

Kunt u me zeggen of deze update ook beschikbaar is via download van de site van Samsung ?

Met dank,

Johan
Beste Johan,

Ik heb geen idee, de update is door de reparatie service uitgevoerd.

Jarl
Ik heb net mijn nieuwe toestel ontvangen en zal voorlopig niets updaten. Ik vermoed dat zelfs de versie die u aangeeft alweer is ge-updated. Bij mij staat er de versie:
3.4.0-1378515 van 26/08/2013 op dus dat is alweer iets nieuwer en hopelijk nog beter.

hartelijk dank voor uw antwoorden,

Johan
Ik heb het toestel ca. 1 maand in gebruik zonder problemen.
Ik gebruik zakelijk KPN icm PRE-Paid Vodafone.

Voor mij is het een goed toestel met veel mogelijkheden en zonder problemen.
Android 4.1.2
Kernel 3.4.0-1418763
John

[Reactie gewijzigd door john1469 op 29 maart 2014 09:05]

*#*#4636#*#* invoeren- phone information- turn off LTE ram dump.

Kijk dan nog eens wat je krijgt.
Bedankt voor de info. Nadat de telefoon voor de eerste keer 'gerepareerd' is heb ik geen ramdump meer gehad (ze hebben oa de Luxemburgse versie van de software erop gezet). Helaas heb ik nu dat de telefoon uit zichzelf herstart en dus pas weer werkt nadat ik de simcodes weer heb ingevoerd, maar geen ramdumps meer.... De telefoon is dus weer ter reparatie/garantie opgestuurd.
Zijn deze updates zelf te downloaden en te installeren?