ICIDU SI-707224 3.5" SATA Enclosure USB 3.0 Review

Probbel 24 oktober 2013, laatste update op 24 oktober 2013, 367 views

ICIDU SI-707224 3.5" SATA Enclosure USB 3.0

Pluspunten

• Zodra je de harde schijf na een half uur eenmaal erin hebt zitten, werkt het product zoals je mag verwachten.
  • Thumbscrews

Minpunten

• te plastic-achtig, teveel losse onderdelen (8, incl kabels, excl schroefjes)
  • kabels komen ertussen bij het sluiten van de case
  • schroefloos vastzetten/losmaken van de schijf gaat moeizaam (gaat niet vast of los behalve als ik de schijf op de kop houdt)
  • case-binnenwerk moet precies in rails gestoken worden van de case-cover, anders sluit deze niet. Kost enkele pogingen om dit goed te krijgen.
  • thumbscrews aan de achterkant blijven niet in case-cover zitten (met bijv. een ringetje dat het eruitvallen van een schroef voorkomt)
  • als de externe-hd in de standaard geplaatst wordt, valt deze makkelijker om dan wanneer deze niet in de standaard staat. Trouwens: welke volslagen idioot bij Icidu (en andere merken trouwens ook) denkt dat het handig is om een voor schokken gevoelig apparaat zoals een harde schijf rechtop te zetten?

Mobiliteit Score: 3
Ik heb deze gekocht omdat ik een harde schijf behuizing zocht om sata harde schijven makkelijk bij andere mensen aan te kunnen sluiten en gegevens via de snelle USB 3.0 interface over te kunnen zetten.

De gebruiksvriendelijkheid van dit product laat naar mijn mening sterk te wensen over. In het bijzonder bij het in- & uitbouwen van de harde schijf had ik veel moeite de schijf erin te krijgen (rails). De schijf wordt op zijn plaats gehouden met kunstof clipjes (..extra onderdelen :( ) die pas goed sluiten als de harde schijf precies op de juiste plek zit, wat nogal een gepiel is. Hiernaast had ik moeite de clipjes te openen bij het eruit halen van de harde schijf; de clipjes bleven geklemd in de schroefgaten aan de zijkant van de harde schijf, en slechts bij het ondersteboven houden van de case+hdd kon ik deze losmaken. Met gevoelige apparatuur zoals harde schijven vind ik dit soort handelingen onverantwoord.

Hiernaast zijn er 2 kabels voor sata (power + data), terwijl deze net zo goed als 1 vaste connector op de printplaat had kunnen zitten, waardoor het aansluiten vergemakkelijkt zou worden.

Dit model heeft nog geen eSATA, maar aan de achterkant van het apparaat is in de plastic cover een voorbereiding gemaakt om een eSata-poort in de toekomst toe te voegen, en ik zou een dergelijke aansluiting (naast de USB 3.0) erg waarderen, zeker omdat veel computers nog niet over USB 3.0 beschikken.

Ik heb dit product slechts kort gebruikt, maar geretourneerd omdat ik niet tevreden ben met de kwaliteit, een USB 3.0 snelheidsmeting heb ik dan ook niet verricht. Ik krijg een 'made in china' gevoel bij dit product, dat de prijs dan ook niet rechtvaardigd.

Heb jij ook een ICIDU SI-707224 3.5" SATA Enclosure USB 3.0?

Dat is dan duidelijk!