Laing DDC-1T (Pomp) Review

QZelf 22 oktober 2013, 173 views

Laing DDC-1T (Pomp)

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Modebaarheid
  • Flow

Minpunten

• Standaard top
  • Geluid productie zonder antivibratie mat.

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 3
Koelvermogen Score: 5
Ik heb deze pomp in een set aangeschaft. In een andere build van mij heb ik een D5 vario zitten, deze had ik graag ook voor deze build gehad maar door de interessante prijs van de set die aquatuning.de aanbied heb ik toch gekozen voor deze pomp.

Geluid:
De pomp heeft op 12V aardig wat vibraties, deze zijn af te vangen door middel van een antivibratie mat onder de pomp te installeren. Een andere optie om de pomp stiller te krijgen is het voltage verlagen al laat ik hem liever lekker op 12V staan. Nadat de voorzorgsmaatregelen genomen zijn is de pomp lekker stil.

Flow:
Een van de beste flow's die ik gezien heb. Komt zeker in de buurt van een D5, al heb ik ze niet in dezelfde loop kunne vergelijken. Zeker een krachtige pomp

Modden?
Er zijn net als voor een D5 een redelijk aantal pomp top's beschikbaar, en voor deze pomp zijn ze ook nog redelijk te betalen. Er staan ook voldoende handleidingen online die uitleggen hoe het toerental van de pomp verhoogd kan worden waardoor de 10W naar 18W gaat. Dit is op eigen risico en ik heb de noodzaak niet gezien om deze mod toe te passen.

Prijs/Prestatie:
Met een beetje slim zoeken heb je deze pomp in huis voor een kleine 60 euro. En dit is zeker geen verkeerde prijs gezien de modbaarheid van de pomp, voor ongeveer 20 tot 30 euro meer heb je een andere top en hierdoor kunnen normale fittingen gebruikt worden.

Heb jij ook een Laing DDC-1T (Pomp)?

hey, sorry vergeten erbij te vermelden de flow is 440l/h, heb zo geen video of foto waarop dit te zien is, ik kan wel zeggen dat het ruim vodoende is voor een cpu, gpu, 240 rad, 120 rad.
Linkje? Plaatje? Hoe groot is die flow dan? :)