1 review

Startech.com Mini SAS SFF-8087 to 4x 2.5in SATA/SAS 5.25in Hot Swap Backplane

Specificaties Soort casemod: Bay - Bekijk alle specificaties

Startech.com Mini SAS SFF-8087 to 4x 2.5in SATA/SAS 5.25in Hot Swap Backplane Review

SubSpace 19 oktober 2013, 720 views

Startech.com Mini SAS SFF-8087 to 4x 2.5in SATA/SAS 5.25in Hot Swap Backplane

Pluspunten

• Heel redelijke prijs voor een minder gangbaar product
  • Eenvoudige installatie
  • Meegeleverde verloopkabel van SATA power naar Molex (die laatste wordt gebruikt door de behuizing)

Minpunten

• Lockmechanisme is een simple inbussleutel
  • Er zit wat speling in de drive-sledes, ook nadat ze op slot zijn gezet
  • Wordt niet gedetecteerd enclosure door RAID kaart

Mobiliteit Score: 4
Deze behuizing is een ideale oplossing voor de prosumer die meerdere 2.5" schijven wil plaatsen in combinatie met bijvoorbeeld een RAID controller. Door de SFF-8087 interface is een enkele kabel genoeg voor 4 drives.

De behuizing heeft een ingebouwde ventilator, die helaas niet uitgeschakeld kan worden. De SSD schijven die ik heb geplaatst produceren nauwelijks warme, dus in mijn geval was dit overbodig. Overigens heb ik het geluid van de ventilator niet opgemerkt, maar ik heb geen fluisterstil systeem dus dit is niet heel goed te beoordelen.

Zowel SAS 3.0 als SATA 3.0 (6 Gbit/s) worden ondersteund. Ik heb echter enkel SATA schijven gebruikt.

Helaas wordt de behuizing niet gedetecteerd als enclosure door de RAID controller. Verder niet heel belangrijk tenzij je geïnteresseerd bent in drive location features bijvoorbeeld.

Per schijf is er een blauwe LED aanwezig die schijfactiviteit aangeeft. Van het slotmechanisme moet je niet veel voorstellen. Hooguit voorkomt het onbedoeld verwijderen van de schijf, maar de "sleutel" is niet meer dan een inbussleutel.

Na plaatsen van de schijven en het op slot doen van de gevulde drive bays zat er wel enige speling in de sledes. In de praktijk lijkt het geen probleem, maar het maakt geen oerdegelijke indruk.

Heb jij ook een Startech.com Mini SAS SFF-8087 to 4x 2.5in SATA/SAS 5.25in Hot Swap Backplane?

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.