Philips SoundShooter SBT30 - Reviews

Specificaties Mono-speaker met Bluetooth (oplaadbare accu) - Bekijk alle specificaties

Philips SoundShooter SBT30 Review

appul 19 oktober 2013, 10.433 views

Philips SoundShooter SBT30

Pluspunten

• Geluid
  • Afmeting en gewicht
  • Je kunt er mee bellen
  • Bluetooth werkt feilloos

Minpunten

• Geen volumeknop
  • Geen batterijindicator
  • Geen usb-stroom adapter meegeleverd

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4

Ik liep gisteren langs de servicebalie van de lokale AH waar ik deze philips speaker zag staan voor 17.50. Een snelle pricewatch check leerde me dat dit dus een koopje was, zodoende impulsief gekocht :)

Uitpakken

De speaker komt in een simpele kleine display verpakking, waar hij een beetje gekanteld in ligt. Ik dacht eerst dat dit niet zo hoorde, maar hij wordt schijnbaar voldoende geklemd om goed op de plek te blijven.

Verpakking en prijs

Eenmaal uitgepakt valt me op dat de speaker vrijwel niets weegt, wat een voordeel is als je ermee op pad gaat. De behuizing is van rubber.
In de verpakking zitten verder een gecombineerde micro usb oplaad/aux kabel, een haak en een handleiding. Er zit 1 knop op met 3 standen, uit/aux/en bluetooth. Er zit een microusb aansluiting op om de speaker op te laden. De batterij moet volgens Philips 8 uur mee gaan.
Een volumeknop ontbreekt.

De inhoud van de verpakking

Een bluetooth speaker met hoogtevrees??? :9

Vind hier maar eens een reserve exemplaar van.....

Aansluiten en sound

Ik had hier nog een ipod classic liggen, dus maar even de micro usb/aux combinatiekabel gepakt om de ipod aan te sluiten.
Eerste indruk; Wat een vol geluid voor zo'n kleine speaker.
Het geluid viel me 100% mee, ik had minder verwacht van een kleine 1.0 luidspreker. Bas is over het algemeen goed aanwezig, zij het wat "boomy".
Echte beats kun je vergeten, daar is het product simpelweg te klein voor, maar baslijnen worden accuraat weergeven.
Hoge tonen zijn zeer goed te noemen. Het enige waar de speaker een beetje laat liggen is het middenbereik, vocals vallen een beetje weg onder de lage en hoge tonen bij dance en rockmuziek. Een kleine equalizer tweak om dat bij te stellen en het geluid is ook bij de snellere muzieksoorten acceptabel.

De speaker is met name geschikt voor iets rustiger muzieksoorten.
Ik vond de weergave van bijvoorbeeld Bob Dylan's" A hard rain's gonna fall" eigenlijk niets minder dan uitmuntend te noemen. Een zekere soundstage is ook aanwezig, in hoeverre je daar over kunt praten bij een 1.0 speaker. Het geluid wordt goed geprojecteerd en kan onprettig hard zonder vervorming. :)

In bedrijf

Bluetooth

Toch wel de belangrijkste feature en gelukkig werkt het prima!
Pairen zowel met mijn FAEA F1 en mijn laptop ging prima, geen pincode benodigd en geluid is prima te noemen, net zo goed als bedraad.
Een leuke bijkomstigheid is dat deze speaker ook gebruikt kan worden om te bellen, de muziek wordt dan onderbroken en gaat daarna automatisch weer verder. Ik kreeg wel de opmerking dat ik wat "hol" klonk aan de andere kant.
Er zit een knop op om op te nemen en op te hangen.

Met viperfx voor android kon ik de equalizer nog niet iets beter afstellen, het geluid wat deze Philips produceert is echt goed te noemen voor zo'n klein apparaat. Ik heb ook een Logitech pure-fi express gehad voor mijn ipod, met 4 speakers ingebouwd, en deze Philips klinkt echt niet minder goed op lagere volumes.

Paired

Pompen met die subwooferrrrrrrr.....

Knopje!

Het apparaat is me goed bevallen, voor 17.50echt een koopje, maar in mijn ogen zelfs de 40 euro waard waar hij normaal voor te koop is.

Reacties? Graag zelfs, maar houd het on topic....

• Faea F1
  • MSI GT628

Heb jij ook een Philips SoundShooter SBT30?