Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK) Review

plukke 18 oktober 2013, 1.034 views

Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)

Pluspunten

• Mooi design
  • Goed tegen mijn klachten

Minpunten

• Geen losse FN knop zoals bij laptops maar een schakelaartje

Toetsenbord
Ik heb deze set gehaald omdat ik met mijn normale toetsenbord na een aantal jaar ineens last kreeg van mijn onderarmen. Het was heel erg wennen door de aparte vormgeving, en mensen die niet op de nette manier met tien vingers typen worden nogal hard afgestraft. Dit omdat de N met je linkerhand bedienen gewoon echt geen optie meer is nu. :)

Wat wel een nadeel daaraan is zijn je shortcuts. Soms heb je gewoon twee handen nodig omdat bepaalde combinaties gewoon fysiek niet met een hand te maken zijn. Gelukkig went dit snel.

Muis
Ook de muis is stevig gebouwd en ligt erg lekker in de hand. Hij is wat hoger dan normaal maar na wat gewenning ligt je pols erg ontspannen. De Windows knop gebruik ik nooit, maar de back button des te meer. Die zit precies op de juiste plaats. Wel is het een nadeel dat de onderkant magnetisch vast zit. . Dit gaat wat lastig open en dicht en is nogal gevoelig voor krassen.

Heb jij ook een Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop (Qwerty UK)?

Dank voor je review.
Ik gebruik al jaren een 4000 toetsenbord met veel plezier, maar daarnaast een Wacom tabletje als muis. Eigenlijk zit mijn numerieke gedeelte dus een beetje in de weg, dan zou deze layout perfect zijn.

Je noemt dat je soms twee handen nodig hebt voor combinatie-toetsen. Ik zie inderdaad dat de cursor toetsen 'ingeschoven' zijn onder de shift knop, en ook bijvoorbeeld dat page-up en -down bijvoorbeeld 'verticaal' staan.
Zelf maak ik veel gebruik van combinatie toetsen ctrl+shift+...something of Ctrl+shift+Pijltje voor een selectie en dergelijke. Hoe bevalt dat op dit toetsenbord? Wen je daar snel aan?
Ik werk nog steeds met veel plezier op dit toetsenbord. Zit ook niet meer in de knoop met m'n combinatietoetsen. Echt een aanradertje. Ben er nog steeds heel tevreden mee, en belangrijker, m'n klachten zijn blijvend verdwenen :)