Specificaties 1.1 Center speaker - Bekijk alle specificaties

Philips HTL2160 Soundbar speaker (Zwart) Review

wjmkoopman 14 oktober 2013, 3.798 views

Philips HTL2160 Soundbar speaker (Zwart)

Pluspunten

• vormgeving

Minpunten

• geluid is veel slechter dan van de televisie zelf

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 2
Film/gameweergave Score: 1
Muziekweergave Score: 1
Op zaterdag deze soundbar gekocht. In de winkel klonk het best goed. De prijs vond ik acceptabel, dus ik heb hem gekocht in de verwachting dat het thuis, in een rustiger omgeving, nog beter zou klinken. Ik heb hem thuis aangesloten en al direct viel mij op dat het geluid flink tegenviel: de bassen waren veel te hard en de hoge tonen te zacht. Bij praatprogramma's was dat niet om te harden. Ik heb dus de bas zo zacht mogelijk gezet en de hoge tonen zo hoog mogelijk, maar het mocht niet baten. Het geluid bleef slecht. Het klonk gewoon dof. Ik dacht dat het mogelijk aan de verbindingskabel (optisch) zou kunnen liggen en ik heb daarom nog een paar testen gedaan met een usb-stickje met muziek en ook met muziek van mijn iPad met de bluetooth verbinding, Echter het geluid bleek ook hier slecht. Ik heb geen zin in langdurige discussies met Philips en ik heb besloten deze soundbar op maandag terug te brengen naar de winkel. Gelukkig deden ze bij MediaMarkt niet moeilijk en kreeg ik direct mijn geld terug.

Heb jij ook een Philips HTL2160 Soundbar speaker (Zwart)?

Heb zelf dezelfde soundbar in huis gehaald en ik deel je mening totaal niet. Ben juist erg tevreden over de soundbar, ik heb eerste je review gelezen en heb je mening in mijn achterhoofd gehouden maar ik was bijzonder verrast nadat ik de soundbar aan had gesloten. Heldere tonen, bas is precies goed, duidelijke te verstaan bij praatprogramma's. Enige puntje is dat de Surround iets teveel galmt, naar mijn idee, maar dat is een ander verhaal.

Het klinkt bijna alsof je een defect product hebt gekregen.

[Reactie gewijzigd door KaiseRRuby op 21 oktober 2013 12:49]

Ik deel de mening van wjmkoopman wel, de bassen staan standaard veel te hoog en de hoge tonen te laag. Als ik de bassen minimaal en de hoge tonen maximaal instel vond ik het geluid redelijk maar de instellingen worden niet opgeslagen dus moet ik elke keer bij inschakelen het volume, laag en hoog opnieuw instellen. De volume toetsen kan je wel ingedrukt houden om in te stellen maar de tonen toetsen niet. Om bijvoorbeeld de bas lager te zetten moet je de bas- toets dus 12x indrukken om op minimum te komen en weer 12x om weer op max te komen. Surround galmt inderdaad dus ook niet bruikbaar. Apparaat gaat wel automatisch in stand-by als er 15 minuten geen signaal komt maar gaat niet automatisch aan als er wel signaal binnenkomt. Hier ook weer retour leverancier.