Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty) Review

JurianWB 13 oktober 2013, 1.590 views

Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty)

Pluspunten

• Op Windows 7 worden de drivers van de combo snel opgehaald.
  • De muis reageert zeer snel, al is deze draadloos.
  • De prijs is perfect! Je krijgt wat je verwacht!
  • Het toetsenbord blijft op stevig op zijn plek staan.
  • HET IS ZEKER EEN AANRADER!!!

Minpunten

• Niet mechanisch
  • Op Windows 8 worden de drivers van de combo niet opgehaald en moet je ze zelf van de Logitech website halen.
  • Het toetsenbord heeft niet de beste, ook niet de slechtste, connectiviteit.
  • Het toetsenbord heeft een glossy uiterlijk om de toetsen heen.
  • Het Logitech logo op de muis slijt weg en is na een maandje verdwenen.
  • De combo trekt veel stof aan.
  • Er had aan het geheel net iets meer aandacht kunnen worden besteed.

Ik heb deze combo nu zo'n drie maanden in gebruik, maar er zijn wat plus- en minpunten die handig zijn om van af te weten.

De ergonomie van het toetsenbord is niet van de beste kwaliteit, aangezien het geen mechanisch toetsenbord is, maar het voldoet wel voor de simpele gamers.
Als je echt hardcore wil gamen, zoals in Bf4, Cod of een andere game, is het aan te raden een mechanisch toetsenbord aan te schaffen. Een goed voorbeeld hiervan is de ''CM Storm TK''-serie.

Ik gebruik deze combo op Windows 8, maar heb hem ook geprobeerd op Windows 7. De drivers worden op Windows 8 niet gelijk opgehaald, dus moest ik naar de website van Logitech op een andere computer in huis. Dit was geen ramp, want 2 minuten later had ik de drivers van mijn usb geïnstaleerd op mijn computer en deed de combo zijn werk. Op Windows 7 werden de driver automatisch opgehaalt.

De vormgeving van het toetsenbord is uitstekend. De aantal macro-toetsen is één van de redenen geweest voor mijn aankoop samen met de draadloze connectie. Ik zit op 1,5 meter afstand van mijn computer en de muisconnectiviteit is goed en aanrakingen worden snel verzonden. Het toetsenbord heeft dit duidelijk minder. Dit verschilt puur per proces. Bij Word 2013 is de snelheid optimaal, maar bij een simpel spel zoals minecraft vertraagt de snelheid. Dit heb ik bij zwaardere games niet, dus het ligt echt aan de niet-zware games. Het enige nadeel is dat op de achterkant van de muis het Logitech Logo wegslijt, waardoor uiteindelijk alleen een zwart balkje overblijft. Op het toetsenbord zit om de toetsen heen een heel glossy uiterlijk. Onbewust zit het uitelijk na een paar uur vol vingerafdrukken. Beide nemen ook nog veel stof op. Dit komt vooral omdat ik veel stof heb ik mijn kamer, maar beide zijn elke keer opnieuw korrelig van het stof.

De prijs is goed afgestemd. De prijs is betaalbaar voor mij en je krijgt ook precies voor wat je voor de prijs verwacht. Een toetsenbord en muis met goede en snelle draadloze connectiviteit en grip.

De bouwkwaliteit is goed sterk. Het toetsenbord beweegt met de klepjes open gewoon niet. Met de klepjes dicht gelukkig maar een heel klein beetje.

De precisie van de muis is goed, de muis reageert in een shooter zeer snel op hoge- of lage sensitiviteit. Het toetsenbord verschilt per programma, wat al eerder uitgelegd is.

De functionaliteit van het toetsenbord is goed, maar er had naar mijn gevoel toch net iets meer aandacht besteed kunnen worden.

• icidu simple black (muismat)
  • Windows 7
  • Windows 8

Heb jij ook een Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty)?

Goede review. Volgens je review ben je van mening dat een meganisch toetsenbord een must is bij intensief gamen. Hier ben ik het niet helemaal met je eens. Zelf heb ik een Logitech G19 welke niet meganisch is, en ik zou niet echt weten waarom ik liever een meganisch toetsenbord zou willen hebben.
Mechanisch vs niet-mechanisch is naar mijn idee meer van wat je zelf fijner vindt. :)
Daar geef ik je gelijk in ;) !

- JurianWB