Samsung Galaxy Gear Oranje (Oranje) Review

PvdLee 13 oktober 2013, 394 views

Samsung Galaxy Gear Oranje (Oranje)

Pluspunten

• Past perfect om je pols
  • Zeer mooie gadget
  • Erg handige aanvulling op je telefoon
  • Bouwkwaliteit is uitstekend. Voelt zeer solide
  • Zeer scherp beeld

Minpunten

• Achterblijven software update S4 zorgt voor minder compatibiliteit

Ik ben opzoek gegaan naar een nieuw horloge en wilde graag een Smartwatch. Eerst gedacht aan de Sony Smartwatch 2, maar na de aankondiging van de Samsung smartwatch, die ook goed samenwerkt met de Galaxy S4 (die ik reeds had), heb ik op dit horloge gewacht.
De aankondiging op de IFA gaf aan dat de Samsung Galaxy Gear op 25 september in de winkels zou liggen. Helaas, toen nog niet in Nederland. Inmiddels is de zwarte versie goed voorradig. De oranje was nog even zoeken. Belsimpel.nl is één van de eerste waar ik deze heb gevonden. En met een perfecte super snelle levering had ik het horloge binnen 24 uur binnen.

Het horloge zelf is erg mooi vormgegeven. Zit lekker aan je pols en weegt ook zeker niet teveel. Zeker niet in vergelijking met eerdere 'grote' horloges is dit zeer goed te doen.

De verbinding met je telefoon is erg makkelijk te maken. De gear manager software op je telefoon zetten en vervolgens door de 'cradle' (nodig om het horloge op te laden) tegen je telefoon aan te tikken wordt de verbinding gemaakt.

De tijd wordt overgenomen, je agenda wordt direct zichtbaar, contacten staan in je horloge, etc etc. Werkt super!

Helaas werkt op dit moment nog niet alles met de S4 wat zou moeten. Belangrijkste is dat meldingen (bijv sms, email) nog niet doorkomen en je nog geen apps kan installeren. Samsung heeft zelf al aangegeven dat voor de S4 eerst een software update nodig is. Volledige ondersteuning is er op dit moment alleen voor de Note III. De update voor de S4 komt eind oktober; ik wilde daar niet op wachten... En dat is echt niet erg.

Het 'gadget gehalte' is erg hoog. Het is op dit moment een erg mooie aanvulling op de telefoon. Je kunt zien door wie je gebeld wordt, je kunt iemand bellen vanaf horloge, je agenda inzien, etc.
De camera is een leuke toevoeging. Maakt ook best mooie foto's, maar uiteraard niet van de kwaliteit als van de S4.

Ik hoop dat de update snel komt, zodat ik bijvoorbeeld de Runtastic app kan installeren en de meldingen (wellicht in toekomst ook "whatsapp", maar nu nog niet beschikbaar) doorkomen.

Accuduur heb ik nog onvoldoende kunnen testen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Gear Oranje (Oranje)?

Vraagje... je hebt op je S4 wel android 4.3 draaien en toen de gear software geinstalleerd?

Of draai je nog 4.2.2. en heb je gear software zelf gedownload bij de samsung apps?

[Reactie gewijzigd door hawkeye73 op 6 november 2013 16:16]