Denon AH-D1100 Review

Bastard 12 oktober 2013, laatste update op 24 maart 2015, 374 views

Denon AH-D1100

Aardig geluid maar niet meer dan dat. Wordt erg compleet geleverd en zit comfortabel, echter mag gezien het merk en de originele prijsstelling meer worden verwacht. Helaas is de koptelefoon gedeeltelijk van plastic waar teveel spanning op komt, waardoor deze na anderhalf jaar gebruik de geest heeft gegeven.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Korte kabel aan koptelefoon
  • Lange verlengkabel
  • Draagzakje
  • Geen open koptelefoon

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Plastic fantastic
  • Te duur
  • Fragiel

Features Score: 4
Omdat mijn Denon dopjes stuk waren (kabelbreuk) en een open koptelefoon niet ideaal was heb ik deze Denon koptelefoon besteld toen hij in de aanbieding was bij Ibood. Na een dagje testen met een variatie aan muziekstijlen (Rock, metal, pop, akoestisch) kan ik niet anders dan enigszins teleurgesteld zijn in deze koptelefoon. Het klinkt als een koptelefoon van een paar tientjes en zo voelt hij eigenlijk ook aan (plastic fantastic). Ik heb ook een AKG open koptelefoon van 40 euro die merkbaar beter klinkt en degelijker in elkaar zit. Het geheel klinkt dof, er zit geen diepte in het geluid en details zijn gewoon te weinig aanwezig. Het middengebied lijkt total weg te vallen door de te nadrukkelijk aanwezige bass. Wellicht dat de koptelefoon wel goed werkt voor electro, drum en base en pop, maar het gebrek aan midden is bij mijn muzieksmaak storend. Dan liever de enigszins schelle AKG.

Voordeel is wel dat het een dichte koptelefoon is waardoor ik de enige ben die naar mijn herrie hoeft te luisteren, hij echt heerlijk om de oren zit, de kabel aan de koptelefoon redelijk kort is, er een verlengkabel meegeleverd is en een draagzakje.

edit: Inmiddels is de beugel om de oorschelp aan een zijde afgebroken en aan de andere zijde een flink eind ingescheurd, zoals wel vaker voorkomt bij deze koptelefoon, dus ik moet op zoek naar wat anders.

Heb jij ook een Denon AH-D1100?