Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E Review

prime9391 11 oktober 2013, 1.972 views

Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Pluspunten

• Veel meer mogelijkheden dan andere switches in deze prijsklasse.
  • Deze switch is in zijn specificaties veel krachtiger, maar ook veel zuiniger dan mijn vorige switch dlink dgs-105.
  • Stabiele gigabit verbinding
  • Instellen van IGMP Snooping per netwerk

Minpunten

• Instellen van de switches verloopt niet via een webinterface, maar via een bijgeleverd programma op cd-rom. Dit programma is relatief traag en niet altijd even stabiel.
  • IGMP snooping kan maar op 1 netwerk actief zijn.

Features Score: 5
Voor de aanschaf van deze switches zat ik met 2 problemen, nl. een traag netwerk op 100mbit door de geleverde tele2 router; 2 kabels die naar de smart tv moesten voor internet en iptv.

Ik heb 2 van deze switches gekocht om deze problemen op te lossen. De onderstaande setup is nu werkend en stabiel.

Door 1 switch direct achter de router te zetten en vanuit daar mijn netwerk verder op te bouwen, heb ik nu overal een bedraad gigabit netwerk.

Om iptv en internet over 1 kabel te krijgen heb ik vlans gebruikt en deze vlans getrunked(802.11q). Overigens is het ook mogelijk poorten statisch toe te wijzen aan een netwerk. Dit zou alleen mijn probleem niet oplossen, omdat ik dan nog steeds 2 kabels naar de tv zou moeten trekken.

Heb jij ook een Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E?