Vantec NexStar :LS Review

Gizmo65Newbie 29 september 2008, 423 views

Vantec NexStar :LS

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Van buiten (internet) niet te benaderen
  • Goede koeling (hooguit lauw/warm)
  • Éénvoudige installatie

Minpunten

• Geen standby/sleep mode

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik zocht een externe harddisk die ook aan het netwerk gehangen kon worden.
Vond de NexStar:LS met 320Gb Maxtor harddisk pre-installed.
Prijs was niet overdreven en het feit dat de harddisk niet van buiten benaderd kon worden vond ik ook wel aantrekkelijk.

Behuizing ziet goed uit en de installatie verliep zeer soepel.
Behuizing (met harddisk) middels UTP aangesloten op mijn router en aangesloten op de bijgeleverde voeding.
Bijgeleverde NDAS software geînstalleerd en READ- en WRITE-key ingegeven om de harddisk te kunnen benaderen. (keys staan op sticker in het bijgeleverde boekje en niet op de behuizing)

Hierna was de schijf als reguliere harddisk op mijn systeem te benaderen.

Apparaat is zeer stil en wordt niet echt warm.
Jammer dat ie niet in een soort standby/sleep mode gezet kan worden.

Niet mogelijk om tegelijkertijd op meerdere PC's/laptops de harddisk in read/write mode te aktiveren. Zou met een nieuwere versie van de NDAS-software mogelijk op te lossen zijn. Software komt van Ximeta.

Al met al zeer tevreden met het product.

Heb jij ook een Vantec NexStar :LS?