Specificaties 2" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Nokia 6120 Classic Zwart Review

teranos 21 december 2008, 1.741 views

Nokia 6120 Classic Zwart

Pluspunten

• kan tegen een stootje
  • snel internet
  • e-mail
  • bluetooth
  • videobellen

Minpunten

• prijs
  • navigatieknop

overvieuw
Ik vind de nokia 6120 classic een stevige telefoon die goed tegen een stootje kan de harde plastic ring die staal lijkt zorgt voor extra stevigheid het vierkante navigatieknopje verslijt na een tijdje en het kan lastig zijn om ook echt goed mee te navigeren door menu's.

voorkant camera
De camera aan de voorkant zorgt ervoor dat je kan videobellen via UMTS of je kan er video's of foto's mee maken. de camera is een soort van heuveltje op de telefoon wat niet zo handig is want na een tijdje begint het te verslijten. Hierdoor lijkt het alsof je een soort van blur effect aan de zijkant van je foto's krijgt.

achterkant camera
De 2 megapixel camera is geen minpunt want je kan er redelijke foto's mee maken. Ook de instellingen van de camera zijn voldoende. je kan direct bij de camera komen door op de zijkant op het camera-icoontje te drukken, druk je er nog een keer op dan maak je een foto of een video. Een leuke optie is dat je panorama foto's kan maken.

geluid
Het geluid van de telefoon is alles wat je nodig hebt want het geluid van de ringtone gaat hard genoeg om ook in de trein of de bus te horen. voor muziek raad ik je aan om de bijgeleverde oordopjes te gebruiken. Ik vind het jammer dat je maar een standaard ringtone kan kiezen (nokia tune), Je kan natuurlijk wel je eigen geluid als ringtone gebruiken.

internet
Het internetten en e-mailen gaat redelijk snel op het toestel en de browser kan de webpagina's weergeven zoals ze op je desktop tevoorschijn komen, Al heeft het wel enige problemen met flash en java. Je kan de webpage's bekijken in horizontale (liggend) modus of de verticale (staand) modus.

batterijduur
Ik ben zeer tevreden over het stroomverbruik van deze telefoon, hij houd het 4 dagen vol bij normaal gebruik en is snel weer opgeladen. Bij andere telefoons had ik vaak problemen met de batterijduur (LG, Sony ericson, HTC, etc).

alternatief
het voorgeprogrammeerde symbian werkt zoals het werken moet. Als alternatief voor deze telefoon raad ik de nokia 6300 aan om de volgende reden : Je zal niet alle functionaliteit nodig hebben van deze telefoon de nokia 6300 is goedkoper

Heb jij ook een Nokia 6120 Classic Zwart?

Een oppervlakkige review; Kan je misschien ook nog bijschrijven voor hoe veel je deze telefoon gehaald hebt? En misschien hoofdletters zou ook nog wel erbij kunnen ;)
Ik heb deze telefoon ook, en hoewel ik op zich je mening op de meeste punten wel deel vind ik hem wel erg karig. Heb je bijvoorbeeld niet gemerkt dat de vijf toetsen bovenaan in het midden van het keypad nogal klein zijn en daardoor vaak tegelijkertijd worden ingedrukt? Verder vergelijk je de 6120 alleen maar met de 6300 en trek je dan een conclusie die volgens mij vooral gebaseerd is op je gevoel en waar geen fatsoenlijke vergelijking aan is voorafgegaan. Overigens heeft de 6120 absoluut geen 'stalen ring', dit is gewoon plastic net als de rest van de behuizing.
Verder vind ik de prijs, als je bedenkt dat dit een van de kleinste volwaardige (afhankelijk van je definitie) smartphones is, helemaal niet zo hoog. Het feit dat jij niet nadacht of je alle functies wel ging gebruiken voor je de telefoon kocht wil niet zeggen dat het een duur ding is.

[Reactie gewijzigd door PhWolf op 29 september 2008 10:24]

Mee eens. Toen hij uitkwam was hij al de goedkoopste S60 v3 telefoon beschikbaar. Sindsdien is de prijs van 300,- naar 180,- gevallen en dat is in mijn ogen niet duur voor wat je krijgt.
sorrie voor de late reactie ik zal mijn revieuw rerevieuwen ;)