BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI) Review

MDVej 13 mei 2005, 230 views

BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)

Pluspunten

• Snelle response tijd, felle kleuren, groot scherm (kleine rand), Duidelijke gebruiksaanwijzing, 2 aansluitingen (d-sub en dvi)

Minpunten

• Maximale resolutie 1280*1024

Heb deze monitor nu 1 week in gebruik, afgezien van één defecte pixel is het echt een goede monitor. Vergeleken met mijn oude iiyama 19" crt vision master pro is de beeldkwaliteit goed (zeer scherp mooie kleuren, snelle response, kan er prima films mee kijken, gamen etc). Ik gebruikte mijn monitor altijd al op 1280*1024, maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit te weinig vinden (vandaar goed). Vanwege de kleine dunne rand is het een groot scherm.

Met de DVI en D-Sub aansluiting aan de achterkant is het mogelijk 2 computers aan te sluiten. Tevens is het makkelijk (wanneer je bijvoorbeeld een geforce hebt net als ik, met dual head, dvi en d-sub) om 2 van deze monitoren aan te sluiten op een video kaart (dual screen).

Ik ben dan ook zo tevreden over deze monitor dat ik er nog een ga aanschaffen, zodat ik van al mijn crt monitoren af ben. Tft is naar mijn idee echt een stuk beter dan crt.

Heb jij ook een BenQ FP937S+ (19", 8ms, D-sub/DVI)?