Ziggo CI+ Cam Module (Smit) Review

XeNeRgY 6 oktober 2013, 2.986 views

Ziggo CI+ Cam Module (Smit)

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Zeer scherp beeld (beter dan met de HD mediabox van UPC)

Minpunten

• Prijs is wat hoger dan alternatieve modules
  • Zapsnelheid is bijna 3 seconden per zender
  • Aantal keren per week authenticatie error (zappen lost dit op)
  • Als de HTPC aan staat stoort de CI+ module (deed mediabox niet)

Geluidskwaliteit Score: 5
Vanwege een verhuizing vanuit het UPC gebied naar het Ziggo gebied stonden we voor de keuze een mediabox aan te schaffen of via een CI+ module van HDTV te genieten. Bij UPC is de mediabox gratis in bruikleen en moet je wel betalen voor een CI+ module dus vandaar dat de keuze op een mediabox viel in het verleden.

Bij Ziggo betaal je voor beide opties en eigenlijk wilde ik al langer een CI+ module om de volgende reden:
- minder stroomverbruik
- meer ruimte in het TV meubel door ontbreken mediabox
- minder afstandsbedieningen

We hebben een Sony KDL40-EX402 televisie en na wat research bij Ziggo en op diverse fora bleek de @Smit module het meest positief gewaardeerd en zou gegarandeerd moeten werken met onze televisie. Omdat het geen mega spannend apparaat is heb ik de rest van de review puntsgewijs gedaan.

• Sony KDL40-EX402

Heb jij ook een Ziggo CI+ Cam Module (Smit)?

"Als de HTPC aan staat stoort de CI+ module (deed mediabox niet)"
Ik heb geen CI+ module en ik heb precies hetzelfde met mijn HTPC. Het is een afschermingsprobleem, ik heb alleen nog geen moeite genomen een andere coax kabel voor de TV te kopen. Het stoort mij niet, omdat ik de HTPC uit heb als de TV aan staat; onze HTPC is geen fileserver.
Ander kabeltje proberen?
Zou ik kunnen proberen al is deze coax kabel dezelfde als ik in het oude huis gebruikte en toen zonder problemen. Ook hier overigens geen probleem want de HTPC gaat alleen aan als we film/serie kijken.