Microsoft Wireless Desktop 2000 (Qwerty UK) Review

KimG 24 september 2008, laatste update op 24 september 2008, 2.317 views

Microsoft Wireless Desktop 2000 (Qwerty UK)

Pluspunten

• energieverbruik

Minpunten

• geen tot nu toe ...

Na jaren gebruik te hebben gemaakt van een toetsebord & muis met draad was ik eindelijk bereid om draadloos te werken omdat de kabels op men bureau mij steeds meer begonnen te storen. Het enigste agument dat ik nog had was het feit dat draadloos betekende dat ik batterijen moest gebruiken ...

Toch overtuigd door vrienden & collega's ben ik op zoek gegaan. Omdat ik al jaren een Microsoft muis gebruik was mijn keuze snel gemaakt. Het werd de Microsoft Wireless Optical Desktop 2000, een pakket bestaande uit muis & toetsenbord. Nu een jaar verder moet ik zeggen dat van alle toetsenborden / muizen die ik heb gehad de beste aankoop is geweest.

Het toetsenbord typt rustig, de muis ligt heel goed in de hand en het gebruikersgemak is perfect. Het toetsenbord heeft enkele functie toetsen maar die gebruik ik niet. Het is dan ook niet nodig om de bijhorende driver te installeren, de functie-toetsen werken trouwens standaard onder Windows applicaties zoals IE en Windows Mediaplayer. Ook buiten XP bvb als je in de BIOS moet zijn, zijn er geen problemen, wat niet altijd geval is met andere merken op basis van verhalen die ik hoor van collega's en vrienden.

Wat eigenlijk voor mij de grootste verassing was met dit toetsenbord & muis is de batterij-duur. Waar mijn vriendin bijvoorbeeld elke maand de batterijen moet vervangen van haar Logitech muis heb ik op 10 maand tijd welgeteld nog maar 2 keer de batterijen moet vervangen van de muis en van het toetsenbord nog geen enkele keer. De batterijen die ik gebruik zijn van Energizer, zowel in de muis als het toetsenbord zitten 2 AA Alkaline Ultimate batterijen. Om een idee te geven, de PC wordt bijna dagelijks intensief meer als 6 uur gebruikt.

Heb jij ook een Microsoft Wireless Desktop 2000 (Qwerty UK)?

Ik heb hem nu een aantal weken maar ik krijg steeds meer problemen met de ontvangst van het toetsenbord. Ik werk veel met 3D CAD programma’s en dan moet je vaak een toets ingedrukt houden en tegelijkertijd een aantal muis handelingen maken, maar steeds vaker ontvangt de ontvanger het signaal van het toetsenboard niet meer halverwege de handeling. Heel frustrerend.

De ontvanger staat heel dicht bij het toetsenbord, ~20cm. In de handleiding staat dat het berijk toch 180 cm zou moeten zijn, maar verder dan 30 kom ik niet.

Het zou aan de batterijen kunnen liggen, maar ik heb er al een aantal geprobeerd (de bijgeleverde Duracell, Duracell plus, Panasonic en nog een aantal.)
Ga er morgen maar eens mee terug naar de Mediamarkt.

Hij typed overgens well super fijn!

[Reactie gewijzigd door TeRotterdam op 3 januari 2010 14:39]

ik vind het een prima review voor een toetsenbord van 30 euro!
Een verassend lange batterij duur, dat zal een aantal mensen over de streep helpen!